הבורסה סגרה בעליות קלות; מניית הוט הוסיפה 3.2%

הוט דיווחה על חלוקת דיבידנד של 365 מיליון שקל ■ טאואר המשיכה קדימה ועלתה בעוד 4.2% ■ המחזור הסתכם בכ-950 מיליון שקל

לאחר פתיחה שלילית, הבורסה בת"א סגרה היום (ד') במגמה חיובית ברקע שיפור בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ומגמה חיובית בבורסות אירופה. הבורסה סיכמה אתמול את החודש הראשון של 2012 שהסתמן כחודש מוצלח בבורסה בפרט ובשווקים הגלובליים בכלל. בחודש ינואר נרשמה עלייה של 3.1% במדד המעו"ף אחרי שבשנת 2011 איבד המעו"ף כ-18.2%. גם בוול סטריט נרשם אמש סיכום חודש מוצלח ואף נרשם שיא של 15 שנה בביצועי המדדים.

"החוסן הלאומי מושתת על 3 יסודות: היסוד הראשון הוא החוסן הראשוני והתרבותי, ואת זה קשה למדוד; שני מרכיבים נוספים, הינם החוסן הכלכלי וכמובן החוסן הביטחוני", כך אמר היום שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, בפתח דבריו בנאומו בכנס הרצליה, אשר מתקיים במרכז הבינתחומי. "זה כבר 3 שנים אנו מנהלים מלחמה מול משבר גלובאלי הקשה ביותר, שראינו במאה האחרונה וכל כולנו מרוכזים בו", דברי שטייניץ. "מטרת משרד האוצר ושל שר האוצר היא לדאוג לצמיחה, להוריד את האבטלה, להגדיל את ההשקעות", הוסיף.

התפתחויות באירופה והתקדמות במו"מ ביוון עמדו במוקד העניינים המרכזים עניין היום כמידי כל יום. בלומברג" מדווח היום על אפשרות של התקדמות לעבר הסכם בין המדינה לנושים ומוסר כי מחזיקי האג"ח ביוון יקבלו חיזוק נוסף בדמות הקשר בין התשלום שיקבלו מחזיקי האג"ח לצמיחה הכלכלית ביוון (אם הצמיחה היוונית תהיה גבוהה הם יקבלו יותר), מה שעשוי להקל על הריבית הנמוכה שהם עתידים לקבל, כך מסרו גורמים המקורבים למשא ומתן המתנהל עם בעלי האג"ח.

"שווי השוק הקונצרני בישראל ביחס לתוצר עומד על 30%-35%, וחוץ מקוריאה, שהאחוז אצלה יותר גבוה, אנחנו בטופ", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון בית השקעות. "השוק הזה גדול על התוצר במונחים בינלאומיים, ואם משהו משתבש בשנתיים הקרובות, השוק הזה הוא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים במשק הישראלי", אמר.

בבית ההשקעות "מיטב" העריכו כי תחזיות הצמיחה של בנק ישראל נמוכות בכ-0.9% בממוצע בהשוואה לשיעור הצמיחה בפועל - כמעט אחוז שלם של צמיחה, כך ציין רון אייכל, הכלכלן הראשי של מיטב. אייכל מתייחס לפרסום תחזית הצמיחה העדכנית של בנק ישראל, שצופה צמיחה של 2.8% בשנת 2.8%; זאת ועוד, במשרד האוצר עדכנו באחרונה את תחזית הצמיחה ל-3.2% בשנה הנוכחית - "בדומה להערכת מיטב", מציין אייכל. לדבריו, על בסיס הפרסומים האחרונים בדקו במיטב את טיב תחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל ושל משרד האוצר בשש השנים האחרונות (2006-2011), והשוו בין התחזיות לבין הצמיחה בפועל.

הוט מזנקת בעקבות הדיבידנד הענק

המסחר במניות הוט התנהל לאחר שהחברה עדכנה, טרם פתיחת המסחר, על חלוקת דיבידנד בסך 365 מיליון שקל לבעלי מניותיה או 4.69 שקלים למניה. על פי הודעת הדירקטוריון, היום הקובע (יום הקום) הוא ה-7 בפברואר, כאשר יום התשלום הוא ה-19 בחודש.

קבוצת דלק ודלק נדלן המשיכו לרכז עניין לאחר שהושגה הסכמה למתווה הסדר חוב בין דלק נדל"ן עם רוב מחזיקי האג"ח של החברה. ההסכמה העקרונית הושגה הלילה והחתימה הסופית התבצעה היום במשרדי דלק נדל"ן.

יצרנית השבבים טאואר המשיכה גם היום בעלייה חדה לאחר שהודיעה יחד עם חברת Triune Systems כי החברה פיתחה טכנולוגיה אנלוגית לניהול צריכת החשמל, המתבססת על פלטפורמת ה-Power Management המתקדמת של טאואר - בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון.

אמפל רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה צפויה לעבור רשמית למצב של חברה בחדלות פירעון, אם אכן לא תפרע את התשלום הראשון למחזיקי האג"ח מסדרה ב'. אמפל הייתה צריכה לשלם אתמול למחזיקים באג"ח ב' (שהיקפה מסתכם בכ-470 מיליון שקל) 20% מקרן האג"ח. בשבוע שעבר דיווחה אמפל כי תשלם למחזיקים רק את הריבית החצי-שנתית (3.3%), שמסתכמת בכ-15 מיליון שקל. היקף החוב הכולל של אמפל למחזיקי האג"ח עומד על 870 שקל, והוא נסחר בתשואה של 35%-70%. החברה נמצאת במגעים עם מחזיקי האג"ח, אך טרם הגיעה למתווה הסדר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]