הדולר היציג התחזק ב-0.1%; האירו נסוג ל-4.9 שקלים

על האירו ממשיכים להכביד ענייניה של יוון ■ הערכות: התפתחויות מאיראן צפויות לפגוע יותר בחוסנו של האירו ■ "השקל צפוי להתחזק לרמות של 3.64 שקלים לדולר"

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') ביציבות תוך התחזקות קלה של הדולר ובנק ישראל קבע את השער היציב בשער של 3.73 שקלים, בעוד האירו רושם ירידה של כ-0.4% ל-4.9 שקלים. בזירה הגלובלית האירו נחלש מול הדולר ב-0.25% ונסחר סביב 1.3 דולר לאירו.

לדברי מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים ורד יצחקי,"ההיחלשות של האירו ממשיכה לתמוך בפיחות נוסף של השקל, זאת כיוון שתמונת הראי של היחלשות האירו בעולם היא התחזקות הדולר, גם מול השקל הישראלי. הפחתת הריבית של בנק ישראל אף היא תומכת במהלך. עם זאת, נתוני המאקרו הטובים של ישראל, גם ביחס לארה"ב, צפויים לתמוך בטווח הארוך בחוסנו של השקל, והוא צפוי להתחזק, גם לרמות של 3.64 שקלים לדולר".

בזירת המאקרו האמריקנית פורסם היום סקר התעסוקה של ADP לחודש ינואר, שעמד בדיוק בצפי האנליסטים על 170 אלף מקומות תעסוקה, לעומת 325 אלף בחודש הקודם.

על האירו ממשיכים להכביד ענייניה של יוון, נזכיר כי מנהיגי האיחוד האירופי שנפגשו בתחילת השבוע לא הצליחו להגיע להסכמות בענייניה של המדינה הזקוקה בדחיפות לחבילת החילוץ ומנסה לעמוד (בקושי רב) בתנאים המחייבים אותה לקבלת החילוץ. אתמול דווח על התקדמות במשא ומתן שמנהלת הממשלה היוונית עם נציגי המגזר הפרטי, על פי הדיווח מחזיקי האג"ח יספגו תספורת של עד 70% על החוב היווני.

המשקיעים ממתינים לראות כיצד תנהג איראן בנושא האמברגו שצפויה אירופה להטיל על הנפט והאם אכן תנסה לממש את האיום ותפסיק את אספקת הנפט כבר עכשיו. הערכות הן כי התפתחויות אלו צפויות לפגוע בחוסנו של האירו. יצויין כי מחיר הנפט ממשיך לעלות ומחירה של חבית נפט עומד על 98.7 דולר לחבית.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]