המשטרה דורשת שההכנסות ממצלמות המהירות החדשות יופנו ל... פריסת מצלמות נוספות; צפו: מיקומי 12 מצלמות הכביש והרמזור שיופעלו ביום א'

"מכונות הקנסות" של הממשלה תיכנס לפעולה בעוד 4 ימים ■ המטרה: 60 מצלמות חדשות בכבישים עד סוף השנה ■ מפת המיקומים: דגש חזק על כבישי הצפון

מערכת האכיפה האוטומטית א-3 טרם החלה לפעול אולם גופי הבטיחות בדרכים השונים כבר רבים על השלל. ל"גלובס" נודע כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילה לחץ כדי לתגבר את תקציבה - ואת תקציב משטרת התנועה - מההכנסות שיזרמו מדוחות המהירות שתניב המערכת.

בין השאר, המשטרה מבקשת כי ההכנסות מקנסות יממנו חלק מהעלויות הכבדות של פריסת המצלמות ויאיצו את תהליך פריסתן. במקביל קרא היום (ד') גם מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב להקצות חלק מההכנסות שתניב המערכת לקופת המדינה לתחום הבטיחות בדרכים.

היום אמור המשרד לביטחון פנים לפרסם רשימה הכוללת כ-60 מיקומים של עמודי מצלמות מהירות ורמזור חדשות אולם בשלב הראשון רק 12 מהן יהיו פעילות. המשרד לא מתכוון לפרסם באילו מהעמודים אכן תפעל מצלמה מבצעית בחודשים הבאים אולם ממקורות שונים נודע מהן המצלמות, שיפעלו מבצעית כבר ביום א'. בחודשיים הקרובים יופעלו מבצעית עוד 9 מצלמות כאשר השאיפה היא להציב 60 מצלמות עד הסוף השנה.

להלן המיקומים (ייתכנו שינויים של הרגע האחרון):

מצלמות מהירות מבצעיות מיום א'

- כביש 4 בין אור עקיבא לבנימינה מכיוון צפון

- כביש 4 בכניסה הצפונית לאזור חדרה

- כביש 65 מערבית לכפר קרע לכיוון מזרח

- כביש 65 בין ערערה לאום אל פחם

מצלמות רמזור (יתפקדו גם כמצלמות מהירות בצמתים)

- צומת עכו לכוון דרום

- צומת אחיהוד ממערב

- צומת אבליים לכיוון צפון

- צומת חנה לכיוון צפון

- צומת מורשה לבאים מכיוון דרום

- צומת השבעה מכיוון מזרח

- צומת בית דגן מכיוון מערב

- צומת גבעתי מכיוון מזרח