אמובי במו"מ למכירתה לפי 300-350 מיליון דולר

הרוכשת הפוטנציאלית היא סינגפור טלקום, ספקית שירותי הטלקום הגדולה באסיה בשנה שעברה ■ הוחלף המנכ"ל והמייסד זוהר לבקוביץ' בטרבר הילי, שאמור להביא את החברה למכירה מהירה ומוצלחת

חברת הסטארט-אפ אמובי (Amobee) מנהלת מגעים לרכישתה תמורת 300-350 מיליון דולר מול החברה סינגפור טלקום (SingTel), ספקית שירותי הטלקום הגדולה באסיה.

זוהר לבקוביץ, גיל שולמן, ושאול רורקה, הקימו את אמובי בשנת 2005. החברה מפתחת פתרונות לניהול פרסומות וקמפיינים ברשת הסלולרית, מנוהלת מעמק הסיליקון, מחזיקה מרכז מו"פ בישראל, ומעסיקה 70 עובדים.

התוכנה שפיתחה החברה מאפשרת להתאים פרסומות שרלבנטיות למשתמש בכל מדיה סלולרית, כגון סרטוני וידיאו, הודעות מולטימדיה, משחקים ומסרונים (הודעות סמס). מאז הקמתה גייסה החברה 54 מיליון דולר מהקרנות סקויה, מוטורולה ונצ'רס, אקסל, גלובספן, והחברות סיסקו, וודאפון וטלפוניקה, ונבחרה לחברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס" בשנת 2008.

לבקוביץ' הסכים להחליף את הראש

בחודש יוני האחרון זכה לבקוביץ', המנכ"ל של אמובי עד לאחרונה, בתואר "יזם השנה" בתחרות היוקרתית של פירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג במדינת קליפורניה בארה"ב. לכן היה מפתיע לגלות שבועיים לאחר מכן על פרישתו מניהול החברה.

במקומו מונה טרבר הילי, סמנכ"ל חדשנות בטלפוניקה אירופה, ומי שניהל את חברת טלפוניית האינטרנט Jajah, עד שנמכרה לטלפוניקה בשלהי 2009.

הבחירה בהילי נראתה נכונה לאור הניסיון שלו בתחום הטלקום. בין השורות ניכר היה שלבקוביץ' מסכים עם הרעיון שכדי לדחוף את החברה הלאה נדרש מישהו אחר בראש החברה.

"דירקטוריון החברה ואני סבורים שהדבר הנכון לעשות הוא למנות מנכ"ל שיכול לקחת את החברה קדימה", מסר לבקוביץ' בהודעה על חילופי ההנהלה. בדיעבד מתברר כי "קדימה" משמעה מכירה מהירה ומוצלחת של אמובי.

ואכן, מהר מאוד לאחר כניסתו של הילי לתפקיד נכנסה החברה לתהליך מכירה. כאמור, החברה מנהלת זה תקופה מו"מ לרכישתה מול סינגפור טלקום, אך הביעו בה עניין גם גופים אחרים, וייתכן אף שתירכש על-ידי חברה אחרת.

בין שדרות מדיסון לעמק הסיליקון

בחודשים האחרונים ביצעה אמובי חדירה מורחבת לשוק האסייתי, בדגש על וייטנאם, אינדונזיה וסינגפור. בראיונות שונים לעיתונות הגדיר הילי את החברה כ"שילוב של שדרות מדיסון ועמק הסיליקון". זהו תיאור של המודל הכלכלי של החברה, שמשלב את עולם הפרסום עם טכנולוגיה מתקדמת.

לבקוביץ' התבטא בעבר לגבי האפשרות שאמובי תירכש. "אני קם בבוקר ומנסה לעשות דברים הכי טוב שאפשר. אם יבוא קונה, נקשיב לו. אם בעתיד נלך להנפקה, עוד יותר טוב. לשבת ולתכנן איך גוגל יקנו אותנו - זה לא אני.

"אמובי מייצגת היום מאות מיליוני לקוחות קצה סלולריים, ברור שהיא מעניינת את הענקים", אמר.

החברה סיימה את 2011 עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ובין לקוחותיה נמצאות כמה ספקיות טלקום גדולות, כגון טלפוניקה הספרדית, וודאפון, ספרינט-נקסטל, וכן חברות כגון גוגל, eBay, זינגה, נוקיה וסקייפ.