ג'ים אוניל מרגיע: הכלכלה הגלובלית לא תיכנס למשבר נוסף

כך טוען מנהל הנכסים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס ■ "המצב כיום שונה לחלוטין מהמצב שבו הייתה שרויה הכלכלה הגלובלית במשבר של 2008", טוען אוניל ■ סין תמשיך להיות קטר הצמיחה העולמי, הוא מוסיף

בעוד שהדוחות הכספיים של הרבה חברות איכזבו את המשקיעים, למרות שמדדי המניות הציגו עליות נכבדות בחודש החולף, נראה כי המשקיעים חוששים כעת מנפילה בשוקי המניות, דומה לזו שהייתה במחצית השניה של ינואר 2009. יחד עם זאת, מנהל הנכסים בגולדמן זאקס ג'ים אוניל טוען כי למרות שקיימים סיכונים רבים בכלכלה הגלובלית, שנת 2012 אינה דומה כלל למשבר שהתחולל ב-2008-2009.

"צריך להבין שלאחר אפקט ינואר, הפסיכולוגיה של המשקיעים היא שכעת משהו עומד להשתבש ומדדי המניות צועדים לקראת קריסה, למרות שהנתונים הכלכליים האחרונים מעידים על שיפור בכלכלה הריאלית", טוען אוניל.

"המשקיעים נכנסו לשנת 2012 עם הרבה פחדים שהמשבר של 2008 יחזור על עצמו, למרות שלדעתי, המצב כיום שונה לחלוטין מהמצב שבו הייתה שרויה הכלכלה הגלובלית ב-2008", מוסיף אוניל.

אוניל, טען גם כי הכלכלה החזקה באירופה, גרמניה, נמצאת במגמת שיפור ולכן מצליחה להציל כשליש ממדינות אירופה המצויות במשבר.

"גם כלכלת סין נמצאת בכיוון הנכון ונראה כי הממשל ביחד עם הבנק המרכזי, פועלים לבצע הקלות נוספות כדי להוציא את האויר מבועת הנדל"ן, כך שסין תמשיך להיות קטר הצמיחה העולמי גם השנה הנוכחית", דיברי אוניל.

עדות נוספת להתאוששות הכלכלה הגלובלית ניתן למצוא בארה"ב. לפי אוניל הנתונים הכלכליים האחרונים של ארה"ב, מעידים על שיפור בשוק הדיור והתעסוקה, כך שאין סיכון ממשי שמשבר 2008 יחזור על עצמו.