אנליסטים מכים על חטא: "טעינו - פספסנו את הראלי"

הראלי שנרשם בשווקים מאז תחילת השנה גרם לאנליסטים שניבאו שחורות "לאכול את הכובע" ■ מדובר על פתיחת השנה הטובה ביותר מאז שנת 1994

האם האנליסטים מביעים חרטה על התחזיות "הדוביות" שלהן ? על פי דיווח בסוכנות בלומברג, נראה שהרבה אנליסטים בבנקים הגדולים בעולם התחילו לחשוב מחדש על התחזיות שנתנו בתקופה האחרונה שהתאפיינו במגמה "דובית", ובכך פספסו את הראלי שניצת מאז תחילת השנה מה שהפך אותה לפתיחת השנה הטובה ביותר מאז שנת 1994.

רק שבועיים אחרי שהכלכלן הראשי של בנק UBS לארי הת'וואי אמר ללקוחות שלו "תהיו זהירים", פרסם הת'וואי סקירה ללקוחות הבנק שכותרתה "טעינו, אבל עדיין לא מאוחר", ובה העלה את מחירי היעד של מספר מניות גלובליות כמו כן המליץ על מספר אגרות חוב עם תשואות גבוהות במיוחד. גם הרויאל בנק אוף סקוטלנד ואן בנואה, האסטרטג הראשי במחלקת השווקים המתפתחים של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל מכים על חטא ומודים, "טעינו".

גם האנליסטים של בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס וברקליס מודים בטעויות לאחר שציפו להפסדים בשוק המניות בחצי הראשון של שנת 2012 בעקבות משבר החוב באירופה שאיין על השווקים ברחבי העולם. לעומתם האנליסטים של J.P Morgan וסיטיגרופ שכן חזו את הראלי של תחילת השנה אומרים שהראלי יימשך גם בחודשים הקרובים, בעקבות השתפרות בשוק הדיור בארצות הברית וכן צפי להפחת ההגבלות שסין מטילה על הלוואות כספים ממנה.

"בדיעבד, כולם היו בצד הדובי של הסקאלה לקראת סוף השנה החולפת", אומרת מרי-אן בראצל, אנליסטית בבנק אוף אמריקה, שבסקירה שלה ב-27 בדצמבר היא חזתה ירידה של 15% במדד ה-S&P 500 בחצי הראשון של שנת 2012. "לא היו סימנים שהעידו על כך שיש מקום לעליות בשווקים".

"סליחה, טעינו - פספסנו את הראלי בתחילת השנה"

"רוב האנשים התכוננו לפתיחת שנה חלשה בהמשך למגמה שהתאפיינה בסוף השנה הקודמת", אמר טים אש, מנהל מחלק השווקים המתפתחים בבנק RBS. אש ציפה שתחילת השנה תסבול מפתיחה "קשה" ותתייצב רק לקראת אמצע השנה. בסקירה שפרסם ב-27 בינואר, הוא הודה שהוא טעה בתחזית שלו וכעת הוא מעריך שמגמת ההתחזקות בשווקים תימשך.

אן בנואה מסוסייטה ז'נרל אמר בסקירה שלו בחודש נובמבר שהוא מצפה שהשווקים המתפתחים יפתחו את שנת 2012 ב"חולשה קיצונית". כעת הוא מודה ש"השווקים הוכיחו שטעינו", והוא צופה שהראלי יימשך גם בחודשים הקרובים.

דיוויד קוסטן, אסטרטג בגולדמן זאקס, ובארי נאפ, אסטרטג בבנק ברקליס, היו בין האנליסטים שחזו שהמניות בארצות הברית יפתחו את השנה בהפסדים. הם עדיין דובקים בתחזית שלהם וטוענים שהתחזית עוד תממש אם משבר החוב באירופה יחריף. גם גינה אדמס הייתה בצד הדובי בתחילת השנה, ובראיון לסוכנות בלומברג ב-4 בינואר המליצה על מניות "דפינסיביות" והמליצה למשיקיעם להתכונן ל"מזג אוויר סוער" מבחינת המניות בתחילת השנה.