צוקרברג, זהירות: מניות פייסבוק מזויפות נמכרות בארה"ב

מריאן אלסון בת ה-46, הואשמה בגניבה לאחר שניצלה את ההנפקה הצפויה של פייסבוק כדי למכור מניות מזויפות של הרשת החברתית ■ סכום המכירה: יותר מ-60 אלף ד'

מריאן אלסון מויסקונסין, ארה"ב, מואשמת בגניבה לאחר שנודע כי ניצלה את ההנפקה הצפויה של ענקית הרשת החברתית פייסבוק - בכדי למכור לציבור מניות מזויפות של החברה.

במסגרת התלונה, חשודה אלסון כי אמרה למכרים שלה כי ברשות כ-1 מיליון מניות של פייסבוק, אותן קיבלה מאחר וביתה מקורבת למייסד הרשת החברתית - מארק צוקרברג. כך, לפי החשד, שיכנעה החשודה מספר אנשים לרכוש מניות מזוייפות של פייסבוק בארבעת החודשים האחרונים.

במסגרת התלונות שהוגשו נגדה, הואשמה אולסן בת ה-46 במכירת מספר מניות של הרשת החברתית ליותר מ-4 אנשים שונים, בסכום כולל של מעל ל-60 אלף דולר.

על פי התשקיף שפרסמה השבוע, פייסבוק שואפת לגייס בהנפקה הראשונית שלה לציבור בוול סטריט כ-5 מיליארד דולר.

עוד עולה מהתשקיף, כי היקף ההכנסות של פייסבוק ב-2011 עמד על 3.71 מיליארד דולר - פי 2 בהשוואה להכנסות שלה ב-2010, והרווח הנקי שלה ב-2011 נאמד ב-1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-606 מיליון דולר ב-2010 ו-229 מיליון דולר ב-2009.

יצויין כי פייסבוק לא חשפה את הפרטים החשובים - מהו טווח המחירים בו היא מתכוונת למכור את מניותיה ומהי כמות המניות שהיא מתכוונת למכור. הערכות בקרב האנליסטים הן כי פייסבוק תהיה בעלת שווי שוק של 80-100 מיליארד דולר.