אלקטרה נדל"ן מוכרת זכויותיה ב-2 בנייני משרדים בארה"ב

תמורת כ-122.7 מיליון שקל ■ תרשום עודף תזרימי של כ-32.3 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שי וינברג, מדווחת היום על מימוש נוסף של נכסים, המניב לה עודף תזרימי. תאגיד זר, המוחזק בשיעור של 52%, על ידי אלקטרה נדלן , חתם על הסכם למכירת 2 בנייני משרדים בעיר נורפולק, שבמדינת וירג'יניה שבארה"ב, תמורת כ-245.3 מיליון שקל (כ-66 מיליון דולר).

חלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-122.7 מיליון שקל, והיא צפויה להנות עם השלמת העיסקה מעודף תזרימי ברוטו בסך של כ-32.3 מיליון שקל (כ-8.7 מיליון דולר). התזרים הינו לאחר ניכוי ההלוואה הבנקאית והעלויות הכרוכות בביצוע העסקה, אך לפני תשלום מיסים. יצויין, כי העיסקה מתבצעת לפי שווי הדומה לשווי הספרים של הנכסים הנמכרים.

עיסקה זו מצטרפת למימושים נוספים עליהם דיווחה אלקטרה נדל"ן בחודשים האחרונים, וזאת במסגרת מהלכים המביאים להגדלת משאביה הנזילים של החברה ולהקטנת יחסי המינוף הפיננסי שלה.

בחודש דצמבר האחרון מימשה החברה את זכויותיה ב-2 בנייני "נייס" ברעננה תמורת כ- 106.4 מיליון שקל, והיא הודיעה, כי תרשום בגין העיסקה עודף תזרימי ברוטו של כ-106 מיליון שקל ורווח הון של כ-4 מיליון שקל. קודם לכן, דיווחה החברה על שני מימושים שביצעה בקנדה לנכסים שהחזיקה בערים וויניפג וטורונטו. שני הנכסים נמכרו בתמורה כוללת בסך של כ-363 מיליון שקל (חלק החברה), ואלקטרה נדל"ן רשמה בגין שתי עיסקאות אלה עודף תזרימי ברוטו בסך של כ-119 מיליון שקל. בסך הכל, לאחר השלמת העיסקה הנוכחית בארה"ב, רושמת אלקטרה נדל"ן בחמשת החודשים האחרונים מימושים בסך כולל של כ-600 מיליון שקל שהניבו לה עודף תזרימי בסך של כ-257 מיליון שקל.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "אלקטרה נדל"ן ממשיכה לפעול למימוש נכסים בעיסקאות המניבות לה תזרימי מזומנים גבוהים. המכירה הנוכחית, במיוחד על רקע מצב השווקים, מעידה על איכות הנכס הודות למיקומו, איכות השוכרים ואורך חיי השכירות שלו. אנו נמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה שלנו למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, כאשר במקביל אנו פועלים להשבחת נכסים שיש מקום לפתחם כדי להציף ערך לחברה".