האם אקסלנס זימנה אסיפה לפיטורי מעוז כשהוא שהה בחו"ל?

ביום שישי התבשר שלמה מעוז כי אקסלנס מכנסת אסיפה כללית הדנה בפיטוריו ביום שלישי הקרוב ■ מקורבי אקסלנס: לא ידעו שהוא בחו"ל

נמשכת מלחמת הגרסאות בין שלמה מעוז לאקסלנס בסוגיית פיטורי הכלכלן מבית ההשקעות: עוה"ד שמייצג את מעוז טוען כי אקסלנס הזמינה ביום שישי בצהריים את מעוז לאסיפה בהולה של בעלי המניות שתתקיים דווקא ביום שמעוז שוהה בחו"ל. עם זאת, גורמים המקורבים לאקסלנס טוענים כי כלל לא ידעו שהכלכלן שוהה בחו"ל.

ביום שישי התבשר שלמה מעוז שאקסלנס מכנסת אסיפה כללית הדנה בפיטוריו ביום שלישי הקרוב. אקסלנס ביקשה ממעוז להגיב לפנייה או להציע מועד אלטרנטיבי.

עו"ד נרדה בן צבי, המייצגת את מעוז, אומרת כי מהפניה למעוז עולה חשד שאקסלנס מנצלת את היעדרותו של מעוז על מנת לקדם את פיטוריו ללא נוכחות וללא דיון ענייני בפני בעלי המניות: "חשוב להדגיש, כי הדחת מעוז באה בניגוד למצג השווא שיצרה כלפי העמיתים וכלפי ועדת הכספים, כאילו מעוז ממשיך לכהן כיו"ר הקרנות של אקסלנס. נראה כי המחטף הוא עוד צעד שנועד לתקן לאחור את הצעד ההיסטרי, שבמסגרתו הודח מעוז מכל תפקידיו".

במכתב שהגיע למעוז נכתב כי סיבת ההדחה הינה פגיעת מעוז בחברה. במכתב שנשלח על-ידי עו"ד בן צבי, טוענת זו כי "לטענה זו אין על מה להתבסס: מעוז, אולי המאקרו-כלכלן הידוע במדינת ישראל, תרם רבות לחשיפה הציבורית של אקסלנס, תחזיותיו וניתוחיו צוטטו בהרחבה, משקיעים רבים נהו לקרנות בעקבותיו, ונתח השוק של הקרנות גדל".

מעוז, באמצעות בן צבי, פנה הבוקר לאקסלנס בדרישה לדחות את האסיפה ולקבוע מועד אחר לאסיפה.

מקורבים לאקסלנס מסרו ל"גלובס" כי "אקסלנס פועלת מול שלמה מעוז בשקיפות מלאה מתוך רצון לקיים את ההליך בצורה המכובדת ביותר. חבל שמעוז נוקט בתכסיסי השהיה למיניהם ולא לוקח אחריות על מעשיו". אותם גורמים טוענים שהם שמעו על נסיעתו של מעוז לחו"ל רק היום בתקשורת ולא ידעו על כך מראש.