טורקיה נגד רוסיה וסין: "אנחנו והערבים נשלם את המחיר"

זאת לאחר שרוסיה וסין הטילו וטו על החלטה אנטי סורית ■ "הן (רוסיה וסין) אחראיות להצבעה, אבל אנחנו והערבים נשלם את המחיר", אמר שר החוץ הטורקי

טורקיה מצטרפת לביקורת הבינלאומית לווטו הרוסי-סיני על הצעת ההחלטה של מועצת הביטחון. שר החוץ דאבוטולו מגנה היום בחריפות את ההחלטה של שתי המדינות למנוע החלטה תקיפה נגד נשיא סוריה ומזהיר כי עלולות להיות לכך השלכות חמורות.

"טורקיה ומדינות ערב ישלמו את המחיר על המהלך הזה", אמר דאבוטולו בכינוס במינכן. "הן (רוסיה וסין) אחראיות להצבעה, אבל אנחנו והערבים נשלם את המחיר. הן פעלו באופן לא אתי. טורקיה לא רוצה מלחמה קרה באזור".

"אנחנו שבים ומביעים את תמיכתנו והזדהותנו עם העם הסורי", המשיך דאבוטולו. "טורקיה תקבל בברכה את כל בני העם הסורי בשטחה בזרועות פתוחות. דלתותינו תהיינה תמיד פתוחות לסורים שנמצאים כעת בצרה".

לאחר מכן המשיך ותקף את רוסיה וסין: "שתיהן הצביעו לא על בסיס המציאות, כי אם במתכוון נגד המערב. לא צריך לעשות שימוש בזכות הווטו בצורה שכזאת". הוא גם תהה: "באמצעות הטלת הווטו, איזה מין מסר אנחנו שולחים לעם הסורי ולאזור?".

הליגה הערבית: נמשיך במאמצים לפתרון המשבר הסורי

בחודשים האחרונים החריפה טורקיה את הטון נגד סוריה באופן הדרגתי. ראש ממשלת טורקיה ארדואן, וכך גם דאבוטולו קראו עשרות פעמים לנשיא אסד לפרוש מיד מתפקידו, ואף איימו לא פעם בפעולה צבאית באם הם יידרשו לאשר זאת.

בינתיים, ביום שאחרי הטלת הווטו נראה כי הקהילה הבינלאומית אינה מתכוונת להרים ידיים. הליגה הערבית פרסמה בצהריים הודעה לפיה אין בכוונתה להפסיק במאמצים לפתרון המשבר בסוריה למרות הכישלון בהצבעה במועצת הביטחון. מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, אמר היום: "ההתנגדות של רוסיה וסין לא סותרת את העובדה שיש תמיכה בינלאומית ברורה ליוזמה של הליגה הערבית".