אגת הצטרפה לסבב הגיוס של ויז'ן קר בהיקף 20 מיליון דולר

ויז'ן קר, שפיתחה טלסקופ להחזרת הראייה, קיבלה באחרונה שיפוי ביטוחי בארה"ב למוצר שלה ■ המנכ"ל, אלן היל: "נגדיל את מספר העובדים בישראל"

ויז'ן קר (VisionCare), שמפתחת ומשווקת טלסקופ להחזרת הראייה לחולי ניוון ראייה תלוי גיל, גייסה 4 מיליון דולר נוספים בסבב הגיוס שבהובלת קרן אגת, בראשותו של דני נווה. בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים, שבהם הקרנות הישראליות גיזה, פיטנגו ואינפיניטי וכן הקרנות הזרותSaints Capital, Three Arch Partners, ONSET Ventures Generali/BSI. בכך השלימה החברה גיוס של 20 מיליון דולר.

ויז'ן קר קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) למוצר שלה ב-2010, ולפני חודשים אחדים קיבלה קוד שיפוי ביטוחי ממדיקר, חברת הביטוח הממשלתית האמריקנית לביטוח אזרחים מגיל 65. "האוכלוסייה המתאימה לטיפול אצלנו היא ברובה המוחלט אוכלוסיית מדיקר, לכן זהו השיפוי העיקרי שאנחנו צריכים", אומר מנכ"ל החברה, אלן היל.

"אגת הובילה את סבב הגיוס לאחר שוויז'ן קר קיבלה את השיפוי הנדרש לצורך חדירה לשוק", אמר חנן שניידר, שותף באגת, "אנו משוכנעים כי ההנהלה, שהובילה את החברה עד היום, תמשיך בדרך להצלחה מסחרית".

פוטנציאל של חצי מיליארד דולר

המוצר של החברה כולל השתלת הטלסקופ לעין, והקוד שקיבלה ויז'ן קר מקיף ומכסה את כל התהליך סביב המוצר - אבחון, ניתוח ההשתלה ושישה מפגשים עם מטפל לאימון בראייה בעזרת השתל. את המוצר המציאו היזם הסדרתי יוסי גרוס וד"ר יצחק ליפשיץ.

"המוצר מורכב משתי עדשות שונות", מסביר היל, "בעין אחת מושתלת עדשה שמאפשרת ראייה מקרוב, והשנייה מאפשרת ראייה מרחוק וניווט. הראייה שונה מזו שהמטופלים רגילים אליה, אך היא מאפשרת להם איכות חיים ברמה גבוהה יותר. חלק מהמטופלים שלנו מזהים פנים ומצליחים לקרוא את כותרות העיתונים. רמת הצלחת הטיפול משתנה מאדם לאדם, אך לפני הטיפול החולים הללו כמעט עיוורים".

החברה החלה לחדור לשוק האמריקני בקצב שהיל מתאר כמשביע רצון, וכן היא החלה לפעול גם בגרמניה ובריטניה. ל"גלובס" נודע כי מאז קבלת השיפוי, החברה רשמה מכירות של כמה עשרות טלסקופים, בהיקף כולל של כמה מאות אלפי דולרים.

* מה היקף השוק אליו אתם פונים?

היל: "אנחנו מתאימים לחולים עם ניוון חמור. ישנם כ-40 אלף מקרים כאלה בשנה בארה"ב, ובאירופה יש קצת יותר". על-פי נתוני התמחור שהגיעו לידי "גלובס", פוטנציאל השוק הוא חצי מיליארד דולר בארה"ב. היקף השוק הכולל תלוי בשיפוי שיקבל המוצר באירופה. בשלב זה, אומר היל, השיווק הוא לבתי חולים נבחרים.

מטה החברה נמצא היום בארה"ב, החברה מעסיקה 27 עובדים, מתוכם 14 נמצאים במטה המו"פ והייצור בישראל. "הכוונה היא להגדיל את הפעילות בישראל", אומר היל.

הסכום שגויס ישמש בעיקר לשיווק ולפיתוח שנועד להרחיב את האינדיקציות למוצר. "אנחנו מרוצים מהסכום, ומאמינים כי בעזרתו נגיע לתזרים חיובי", אומר היל, "אם נגייס עוד הון, זה יהיה לצורכי התרחבות".

* מה אסטרטגיית האקזיט שלכם?

"אנחנו מתכננים להימכר או להנפיק, תלוי בהתפתחויות בשוק ההון. אנחנו ממתינים לסוף 2012 כדי לראות מה מצב השוק, ואנחנו אופטימיים".