בית המשפט קבע: הוועד האולימפי העתיק את קישקשתא

החינוכית טענה כי הדמות "שפיציק" של הוועד האולימפי דומה מדי לקישקשתא ■ ביהמ"ש קבע כי קישקשתא היא יצירה אמנותית וכי הוועד לא הוכיח כי אין זו העתקה

מכה לוועד האולימפי: בית המשפט המחוזי בתל-אביב אסר עליו לעשות שימוש בדמות הקמע שנבחר ללוות את המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. הדמות "שפיציק" נבחרה לאחר קמפיין ממושך בשיתוף הקהל, ואולם בית המשפט קבע כי הדמות דומה מדי לדמות קישקשתא של הטלוויזיה החינוכית.

בהחלטתו היום (א') קבע השופט כי יש להשמיד את כל הפרסומים בהם מופיע "שפיציק". כמו כן, נקבע כי הוועד האולימפי צריך לשלם לטלוויזיה החינוכית 50 אלף שקל בגין הוצאות משפט.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", בגלל הדימיון בין שתי הדמויות שהן למעשה שיח צבר, הציעה הטלוויזיה החינוכית לוועד האולימפי לשתף פעולה סביב השנה האולימפית הנוכחית, ואולם הוועד האולימפי דחה את ההצעה. לאור הדברים הוחלט בחינוכית לתבוע את הוועד.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי קישקשתא היא יצירה אמנותית, וכי הנתבע לא הוכיח כי אין זו העתקה. על-פי ההחלטה, בין הדמויות, "יש דימיון - בראש הגדול, האליפטי, הקירח והקוצני, בצורת האוזניים, בסידור העלים, בצורת האוזניים שאחת מהן מורכבת משני עלים, בקוציות האוזניים... אני קובע, אפוא, כי הוכחה העתקה".

מהוועד האולימפי נמסר: "קיבלנו את פסק הדין, ואנחנו לומדים אותו".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, מסר בתגובה לפסק הדין כי "הטלוויזיה החינוכית רואה חשיבות גבוהה בשמירה על נכסיה. נמשיך להפיק תוכניות מעשירות ואיכותיות לצופים, עם דגש על תכניות לילדים ונוער".

עורכי הדין רם ז'אן ואיל שגיא ממשרד עמר, רייטר, ז'אן, שוכטוביץ' ושות' ייצגו את הטלוויזיה החינוכית.