החינוכית נגד הוועד האולימפי: "גנבתם" לנו את קישקשתא

הטלוויזיה החינוכית טוענת כי קיים "דמיון מפתיע" בין קישקשתא ובין "שפיציק", שנבחר לקמע של הוועד האולימפי בישראל לקראת לונדון 2012

הטלוויזיה החינוכית, המחזיקה בזכויות הקניין הבלעדיות על דמותו של שיח הצבר "קישקשתא", טוענת כי קיים "דמיון מפתיע" בינו ובין "שפיציק", שנבחר לקמע של הוועד האולימפי הישראלי לקראת משחקי לונדון 2012.

במכתב רשמי ששלחה החינוכית לוועד, הובהר במרומז כי נכון לוועד לפעול לשיתוף פעולה עם הטלוויזיה החינוכית, ולהסב את שמו של הקמע לשמה של הבובה המיתולוגית. החינוכית מציעה, במסגרת זו, לערוך שיתוף פעולה תוכני ומסחרי מקיף עם הוועד. זאת ללא תמורה כספית, פרט לקרדיט.

במכתב ששלחה סמנכ"ל השיווק של החינוכית, איילת שנהר, והועבר לוועד, עם סימוכין לגורמים משפטיים, נכתב: "לא במקרה, נתן הכתב ב'מעריב' כותרת: 'הקמע שלנו ללונדון: קישקשתא אולימפי'. אין ספק כי קישקשתא מזוהה ומוכר עם דמות הצבר המואנשת-יותר מכל".

מהחינוכית נמסר בתגובה, כי "בימים אלו מתנהל מו"מ בנושא עם הוועד האולימפי". מהוועד האולימפי נמסר: "אין דמיון בין 'שפיציק' לקישקשתא. 'שפיציק' הוא דמות ייחודית, ספורטיבית, צעירה וחסונה. אלו התכונות הדרושות לקמע של המשלחת הישראלית, להבדיל מדמות של מספר הסיפורים לילדים, קישקשתא".