"יהיו פיגועי סייבר כמו פיגועי טרור; זה יהיה גרוע מה-11/9"

רפאל אוזן, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה בבילגארד ומומחה לאבטחת מידע ברשת, מזהיר: "אלה האתגרים החדשים עימם ייאלצו להתמודד הממשלות; הנזק יהיה עצום"

"הדרך היחידה להתגונן מפני סיכונים בעולם מחובר, היא לשתף בנינו את המידע באמצעים זהירים בלבד - בכל ברמה שהיא. אי-אפשר לבנות מערכת באינטרנט שהיא מוגנת לחלוטין, ולפיכך צריך לחלוק את הידע האבטחתי בין כלל הגורמים - ממשלות, חברות ואזרחים".

את הדברים הללו אמר רפאל אוזן, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה בבילגארד ומומחה לאבטחת מידע ברשת. אוזן השתתף בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שהתקיים בשבוע שעבר, במסגרתו הוזמן להשתתף בסשן ייחודי הכולל "מעצבים גלובליים" (Global Shapers), קבוצה של מנהיגים ומעצבים צעירים עד גיל 30.

אוזן שוחח במסגרת הפאנל "הצד האפל של המקוונות הגלובלית", במסגרתו דנו הנוכחים בסיכונים המתגלמים בעולם תקשורתי ומחובר יותר, בו נתונים ומידע על פלוני חשופים לעיני כל: "הדחיפות של העניין היא מאד גדולה - כי כפי שהיו בישראל פיגועי טרור שהפכו לבעיה גלובלית, כך אותו הדבר הולך לקרות בעולם הסייבר", הזהיר אוזן.

אוזן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בילגארד, המפתחת אפליקציה לאבטחת חשבונות בנק, המשיך והבהיר: "כרגע יש כמה טיפות, פה ושם, אבל חשוב להבין שהממשלות הולכות להתמודד עם סוג אחר של אתגרים, למשל מלחמה לא מאוזנת - כאשר קבוצה לא-רשמית תוכל לחבור את האור בעיר שלמה למשל".

"במקרה כזה, אנשים יהרגו אחד את השני - זה יהיה הרבה יותר גרוע מה-11 בספטמבר", דברי אוזן. "הנזק יהיה עצום, כי כל המערכות שלנו תלויות ברשת".

"זו גם השיטה שבילגארד מנסה ליישם", המשיך אוזן. "הדרך שאנו חושפים לעולם מסתמכת על כך שאין גורם אחד שיכול לזהות את כל ההונאות הפיננסיות בחשבונות הבנק בעולם - ואנו נעזרים במשתמשים שלנו לטובת כך. אנו אוהב לקרוא לזה 'זהירות קולקטיבית'. אנו הופכים אנשים לחזקים יותר יחד".

בילגארד, שהוקמה ב-2010 על-ידי אוזן וירון סמיד, גייסה יותר מ-15 מיליון דולר, בין היתר מיו"ר גוגל אריק שמידט.