רווחי דיסקונט ניו יורק נותרו ללא שינוי - 50 מיליון דולר

המנכ"ל אהוד ארנון: "הבעיה העיקרית שלנו היא סביבת ריבית נמוכה, שמשפיעה על המרווח המימוני, וגם פוגעת בתשואה על תיק הנוסטרו"

קיפאון ברווחי דיסקונט ניו יורק. השלוחה האמריקנית של בנק דיסקונט סיימה את 2011 עם רווח של 50.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 50.6 מיליון דולר ב-2010. התשואה על ההון עמדה על 6.5%, בהשוואה ל-6.9% ב-2010. הלימות ההון של דיסקונט ניו יורק גבוהה, ועומדת על 14.6%. מנכ"ל דיסקונט ניו יורק הוא אהוד ארנון, שנכנס לתפקידו בתחילת 2011.

"הבעיה העיקרית שלנו היא סביבת ריבית נמוכה, שמשפיעה על המרווח המימוני, וגם פוגעת בתשואה על תיק הנוסטרו", אמר ארנון. "בשנה הבאה, סביבת הריבית תהיה דומה - אך כיווני צמיחה נוספים שאנו לוקחים, יגרמו לעלייה ברווח; למשל, מערכת לניהול כספים לפירמות שהשקנו".

דיסקונט ניו יורק שואף להתמקד בבנקאות מקומית, ויפתח בחדשים הקרובים שני סניפים נוספים, בברוקלין ובניו ג'רזי, שיתמקדו בבנקאות פרטית ללקוחות עד 10 מיליון דולר. "לקוחות כאלו לא מקבלים מענה מתאים בבנקים אחרים. אנחנו נותנים להם יעוץ אישי, שקצת נעלם מהמפה בארצות הברית, ולא שירות טלפוני דרך מרכזי השקעות", הסביר ארנון.

הפיקדונות מהציבור עלו ב-2011 ב-10%, והסתכמו ב-6.7 מיליארד דולר. היסטורית, נשען דיסקונט ניו יורק על פיקדונות של יהודים מדרום אמריקה; כיום, כ-60% מהפיקדונות הם Offshore, כלומר פיקדונות של לקוחות שאינם אזרחי ארצות הברית או תושביה. זאת, בהשוואה ל-65% מהפיקדונות בשנה הקודמת.

עוד עולה מהדוחות, כי ההון העצמי של דיסקונט ניו יורק מהווה כרבע מההון של קבוצת דיסקונט, ועמד בסוף השנה על 683 מיליון דולר. זו ירידה בסך 74 מיליון דולר לעומת סוף 2010, הנובעת מחלוקת דיבידנד של 100 מיליון דולר לחברה-האם, חברת האחזקות דיסקונט בנקורפ. מאזן הבנק עמד על 9.5 מיליארד דולר. ב-2011 ירד תיק האשראי ב-2.6%, והגיע ל-3.8 מיליארד דולר.