מדוע עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לחדלות פירעון ביוון?

מאמר דיעה ב-CNBC: "אין זמן טוב ומתאים לחדלות פירעון ביוון יותר מנקודת הזמן הנוכחית" ■ "עם סנטימנט חיובי למה לא להתקדם כבר ולקבל את החדלות פירעון היוונית המציקה?"

"אם יוון צריכה להגיע לידי חדלות פירעון, אין זמן טוב ומתאים לכך יותר מנקודת הזמן הנוכחית, יוון צריכה חדלות פירעון עכשיו", כך נכתב במאמר דיעה של ג'ף קוקס, כותב בכיר ב-CNBC.

למה דווקא עכשיו? בתשובה לשאלה זו מציין הכותב כי כיום בולט הסנטימנט החיובי בשווקים. שוק המניות בארה"ב התחיל את השנה עם הביצועים הטובים ביותר מזה 15 שנים והמניות בשווקים המתעוררים אף מראות ביצועים טובים עוד יותר. דוח התעסוקה האחרון שיכך מעט את הפחד באשר לכלכלה האמריקנית למרות ששוק הנדל"ן בארה"ב עדיין מסרב להתאושש.

"אז, עם סנטימנט חיובי שמסתמן למה לא להתקדם כבר ולקבל את החדלות פירעון היוונית המטרידה והמציקה ולהסיר מהדרך את כל ניסיונות ההכחשה?", כותב קוקס.

"בכל החצי השנה האחרונה לא הייתה תקופה טובה יותר לאפשר ליוון חדלות פירעון, יותר מהתקופה הנוכחית", כך אמר גם אנליסט סיטיגרופ. גם הוא הסכים עם הערכה כי חדלות פירעון ביוון צריך לקחת ברצינות רבה, אם השווקים רוצים לספוג את הבעיה היוונית ולצאת ממנה נקיים וללא פגע.

"אם האינדיקטורים הכלכליים הם חולפים, מקבלי ההחלטות בוודאי ירצו לשקול לתקוף את המצב היווני עכשיו כל עוד השווקים עוד מסגלים לשאת זאת", נכתב.

ידוע כי יוון היא רק חלק בשרשרת המדינות המטרידות את גוש האירו, לצד יוון יש את פורטוגל ואיטליה שגם הן מאיימות על יציבות גוש האירו. גם המדינות האלה אינן מסוגלות לעמוד בהתחייבויות שלהן והחשיבות של יוון תהיה ביכולת שלה להוות תמרור לגבי האופן שבו אפשר יהיה לנהל משברים בעתיד.