שטייניץ: "שביתה כעת היא משחק באש; אירופה קורסת"

(עדכון) - חלק מעובדי בנק ישראל לא יצטרפו לשביתה מחר - חדר העסקאות במט"ח יעבוד כרגיל ■ בג"ץ נתן "אור ירוק" לשביתה - "בעלת אופי כלכלי לגיטימי"

עובדי בנק ישראל מפרים שביתה: חלק מעובדי הבנק החליטו כי לא ישבתו מחר (ד'), גם אם ההסתדרות תוציא לפועל את השביתה הגדולה. המשמעות היא שחדר העסקאות במט"ח של הבנק יעבוד כרגיל. מבנק ישראל נמסר בתגובה רשמית כי "הנושא נמצא בבדיקה".

ל"גלובס" נודע כי הסיכום בין יו"ר ועד עובדי בנק ישראל למנכ"ל הבנק זכה לברכתו של הנגיד סטנלי פישר. בהסתדרות הביעו זעם על המהלך. מי שימשיך לעבוד כרגיל בבנק ישראל הם עובדי חדר עסקאות המט"ח של הבנק, עובדי אבטחת המידע ועובדי חדר מחשב ראשי.

היום (ג') בצהריים קיבל יו"ר ההסתדרות עופר עיני חיזוק מבג"ץ, שדחה את עתירת איגוד לשכות המסחר נגד השביתה. בכך סלל בג"ץ את הדרך לשביתה הגדולה מחר, אלא אם תושג התקדמות של הרגע האחרון הלילה במגעים בין האוצר להסתדרות.

שופטי בג"ץ כינו את השביתה "בעלת אופי כלכלי לגיטימי". מחר בצהריים יתייצבו הצדדים בבית הדין הארצי לעבודה בשעה 14:00.

"שביתה כעת היא משחק באש", אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ בכנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בת"א. "אירופה קורסת בימים אלה. אנחנו כבר יודעים שבמדינות רבות נרשמת שם צמיחה שלילית ואנחנו גם רואים סימני האטה במשק הישראלי. זה לא הזמן לשביתה. אני מקווה שהשכל הישר ינצח".

מוקדם יותר דיווח כי במשרד האוצר החלה ההיערכות ל"לילה לבן" במאמץ אחרון למנוע את השבתת המשק מחר על-ידי ההסתדרות. עוד נודע כי אנשי הביטחון של המשרד התבקשו בשעה האחרונה להישאר בעבודתם כל הלילה וכן כל בכירי המשרד ואנשי הדוברות.

פגישת עיני-שטייניץ בצהריים הסתיימה ללא תוצאות, והשניים ייפגשו שוב הערב החל מהשעה 21:00.

נזכיר כי על-פי הודעת ההסתדרות אתמול (ב'), המשק הישראלי יושבת החל ממחר ב-6:00, כולל בנקים, נמלים, רכבת ישראל, הבורסה לניירות ערך, משרדי הממשלה, רשויות מקומיות ועוד.