ניצב יואב סגלוביץ': "אין עלייה במקרי השוד האלימים לאחרונה"

ראש אגף החקירות במשטרה אמר את הדברים בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בה התרעמו חברי הכנסת על כך שרק 10% ממקרי השוד מגיעים לכתב אישום

"אין עלייה במקרי השוד האלימים בתקופה האחרונה" - כך אמר ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', בדיון מיוחד בעניין שערכה הבוקר (ג') ועדת הפנים של הכנסת.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, סגלוביץ' ייצג את המשטרה בדיון, בעוד המפכ"ל, יוחנן דנינו, והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לא נכחו. לדיון הגיעו גם נציגי איגוד הבנקים ורשות הדואר, שתיארו שורה של מעשי שוד שהיו בסניפיהם, לאחר הרצח במהלך השוד בסניף בנק הדואר בנצרת-עילית בשבוע שעבר.

חברי הכנסת התרעמו על כך שרק 10% מהמקרים מגיעים לכדי כתב אישום, אך סגלוביץ' הדגיש כי אין בישראל כנופיות מאורגנות שעוסקות בשוד, וכי הנושא נמצא בעדיפות גבוהה של המשטרה ושל המפכ"ל עצמו.

"אנחנו יודעים על רבים מהם, ואנחנו מטפלים בהם, אך אין את כל יכולת הזיהוי הפלילי", הסביר סגלוביץ'. "אם נבדוק בסטטיסטיקה כמה כתבי אישום הוגשו, נגיע ל-10%. רמת הטיפול בפעילות העבריינית היא רוחבית".

בעקבות מקרה הרצח בשבוע שעבר בסניף בנק הדואר בנצרת-עילית, בו רצח השודד עובר-אורח שניסה לעצור אותו, דווח בוועדה כי השנה נרשמה דווקא ירידה של 50% במעשי שוד בסניפי דואר. בבנקים, לעומת זאת, נשמרת יציבות במספר מקרי השוד.

נציגי הבנקים והדואר אמרו כי הם עושים כל מאמץ למנוע את מקרי השוד אך זקוקים לסיוע של המשטרה. לדבריהם, הם מתכוונים לפעול לשיפור האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותם, ויקטינו את כמויות הכסף המזומן בכל סניף.