מחפשים לאשל תפקיד בליכוד; מוערך כי לא ישוב לתפקידו

בסביבת ראש הממשלה גוברות ההערכות כי ראש הסגל, נתן אשל, לא ישוב לתפקידו ■ אחת האופציות שעלו בימים האחרונים היא להעביר את אשל לתפקיד בתנועת הליכוד

בסביבת ראש הממשלה גוברות ההערכות כי ראש הסגל, נתן אשל, לא ישוב לתפקידו. עדיין מוקדם לדעת מה תהיה החלטת נציבות שירות המדינה ששמעה הבוקר את גירסתו של אשל בפרשת ההטרדה לכאורה, אולם יהיו תוצאות הבדיקה אשר יהיו, בלשכת ראש הממשלה מתקשים להאמין שאשל ינוכה כליל.

במצב זה, כשנותרת ולו העננה הקלה ביותר, מתקשים בסביבתו של ראש הממשלה לראות את ראש הסגל חוזר לתפקידו בלשכה, ולכן נערכים ליום שאחרי סיום החקירה.

אם יאלץ אשל לסיים את תפקידו, אחד המקומות שיכול לשמש לו מקלט הוא תנועת הליכוד. אחת האופציות שעלו בימים האחרונים היא להעביר את אשל לתפקיד בתנועה. אשל לא יהיה הראשון שעוזב את הלשכה ועובר לקבל את שכרו מהליכוד.

כבר היו בעבר כמה מקרים שבהם לשכת נתניהו ביקשה להמשיך להיעזר בשירותיהם של עוזבים למיניהם, והם שובצו בתפקיד בתנועה.

בימים האחרונים החלו בלשכת ראש הממשלה לחשוב על חלופות לאשל, אולם בשלב זה נזהרים שלא לעסוק בנושא בגלוי כדי לא לפגוע באשל הנחשב נאמן והאדם הקרוב ביותר לנתניהו בלשכה.

ככל הנראה, במידה שפרשת אשל תוביל לפרישתו מתפקיד ראש הסגל, מחליפו יבוא מחוץ ללשכה. בשיחות פנימיות כבר מועלים שמות ואפשרויות.

אולם עד שזה יקרה, ההערכות אומרות כי את התפקיד בפועל ימלא ראש הלשכה, גיל שפר. עם זאת, ההיסטוריה מוכיחה שאצל נתניהו גם מינוי זמני יכול להימשך הרבה זמן.

גם המתלוננים יעזבו?

לפי ההערכות, אשל לא יהיה היחיד שיסיים את דרכו בלשכה. בסביבת ראש הממשלה מעריכים שבתוך כמה חודשים יעזבו את הלשכה גם שלושת האנשים שהובילו לחקירת הנציבות נגד אשל - ראש מערך ההסברה, יועז הנדל; מזכיר הממשלה, צביקה האוזר; והמזכיר הצבאי, יוחנן לוקר.

מלשכת ראש הממשלה לא התקבלה תגובה על הדברים.