קרן שמושקעת בפייסבוק: לצמצם את כוחו של מארק צוקרברג

ריקרדו דוראן, דובר קרן הפנסיה של מורי מדינת קליפורניה שהשקיעה בפייסבוק אמר בראיון ש"אנו נמצאים בתחילתם של דיונים עם פייסבוק על שיטות הניהול הנהוגות בה"

אחת המשקיעות בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם שמתכוננת להנפקה ציבורית, דורשת לחקור את שיטות הניהול הנהוגות בחברה. ריקרדו דוראן, דובר קרן הפנסיה של מורי מדינת קליפורניה שהשקיעה בפייסבוק אמר בראיון ש"אנו נמצאים בתחילתם של דיונים עם פייסבוק על שיטות הניהול הנהוגות בה, אנו מתכננים לשלוח להם מכתב בעניין", הסביר.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מחזיק בכוח הצבעה של 57% בדירקטוריון החברה. מומחים לניהול תאגידי מטעם הקרן טוענים כי מדובר בכוח מוגזם שמוענק לאדם אחד. קרן הפנסיה של מורי מדינת קליפורניה (Calstrs) היא קרן הפנסיה השנייה בגודלה בארה"ב.

צוקרברג מחזיק בנתח של 28.4% מפייסבוק. הוא הגדיל את כוח ההצבעה שלו בדירקטוריון באמצעות הטמעת מבנה מניות מדורג בחברה. חלק מהמניות שהוא מחזיק מעניקות לו כוח הצבעה גדול פי עשרה מזה של בעלי מניות רגילות, כך על-פי התשקיף שמסרה החברה לרשות ניירות הערך האמריקנית. צוקרברג הגדיל את כוח ההצבעה שלו גם באמצעות הסכמים שחתם עם מחזיקי מניות אחרים. דובר מטעם פייסבוק סירב להגיב לידיעה.