דרים-איט ונצ'רס מחפשת חברות ישראליות להשקעה

קרן ההשקעות והחממה האמריקנית, שטיפחה כבר 57 חברות, פותחת תוכנית שמטרתה ללוות יזמים בדרך לשוק האמריקני, ולפתח מוצר בתוך שלושה חודשים

קרן ההשקעות והחממה האמריקנית דרים-איט (DreamIt Ventures) קוראת ליזמים ישראלים להירשם לתוכנית ההאצה החדשה שלה בישראל.

דרים-איט תבחר חמישה מיזמים ותציע תוכנית גישה לשוק האמריקני והגלובלי, וכן הנחיה והשקעה של עד 25 אלף דולר. עבור ההשקעה, ההנחיה והליווי, דרים-איט לוקחת כ-6% מההחזקות בחברות.

המטרה היא למצוא מיזמים שיכולים ליצור מוצר עובד תוך שלושה חודשים. התוכנית נמשכת ארבעה חודשים, מתוכם חודש הכנה בישראל ושלושה חודשים בניו יורק, שם היזמים הישראלים יעבדו לצד יזמים של חברות אמריקניות. בחודש אוגוסט צפויות החברות של דרים-איט להציג את תוצאותיהן בפני משקיעים פוטנציאליים.

דרים-איט פועלת משנת 2008 בניו יורק ובפילדלפיה, וגידלה 57 חברות שבהן SCVNGR, SeatGeek, Take the Interview, CloudMine, Notehall, SupplyHog, Adaptly.

דיוויד בוקשפן, מי שהקים את דרים-איט, מספר כי רצה להביא את התוכנית לישראל כבר לפני שנים, אך רק עתה בשלו התנאים. הסניף המקומי ינוהל בידי מיטשל גולנר, איש היי-טק ותיק.

"יזמים בתחילת דרכם מתקשים לממש את הרעיון שלהם", אומר גולנר בראיון בלעדי ל"גלובס", "הם צעירים, ללא קשרים ולא תמיד יודעים מאיפה להתחיל. אנחנו רוצים לשדך להם את אנשי העסקים הטובים והמתאימים ביותר לצרכים שלהם, ובכך להאיץ את המימוש של הרעיון".

לדברי גולנר, יזמים ישראלים מתחילים עומדים בפני קושי נוסף. "רוב הפעילות האינטרנטית בימינו נעשית בארה"ב. לפעמים היזמים המקומיים עורכים בדיקת מוצר על השוק בישראל ומניחים שהוא יתאים גם לחו"ל, אך זה לא תמיד נכון. היתרון שלנו הוא שאנחנו מכוונים את אותם יזמים לשוק האמריקני", הוא אומר.

- מה הכלים שלכם להכוונה כזו?

גולנר: "ליווי והדרכה, עבודה בישראל ואז מעבר לניו יורק לעבוד לצד יזמים אחרים מארה"ב. בכל תוכנית יש בסך הכול 15 חברות, ובתוכנית הנוכחית חמש מהן יהיו ישראליות".