אל-אריאן על הראלי בשווקים: "מוקדם מדי להכריז ניצחון"

מנכ"ל קרן פימקו, מציין מספר אלמנטים אשר עלולים להעיב על השווקים בהמשך ■ בין היתר, טוען כי המדיניות הפיסקאלית דורשת "הסבה" ומתייחס גם לסיכונים הגיאופוליטיים באירופה ובמזה"ת

למרות הראלי בפתח שנת 2012, אין להתרגש מהנתונים הכלכליים המשופרים בארה"ב ומהניסיון המשקיעים "להתעלם" ממשבר החוב האירופי - כך סבור מנכ"ל קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן.

לדברי מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, "מוקדם עדיין להכריז ניצחון על השווקים", כאשר מספר רב של גורמים מעיבים על השווקים ועלולים לגרור את המדדים המרכזיים בארה"ב ובאירופה לירידות בהמשך.

לטענת אל-אריאן, מספר אלמנטים עלולים להעיב על השווקים, ביניהם הסיכונים הגיאופוליטיים הקיימים באירופה ובעיקר במזרח התיכון - שם צצות מהומות ותהפוכות אזרחיות רבות; כמו גם הצורך ב"הסבה למדיניות פיסקאלית ברת-קיימא יותר", מעבר למדיניות המוניטארית של הבנק המרכזיים להחלת ההאטה האחרונה במערכת הפיננסית.

בנוסף, לטענת אל-אריאן נדרש להסיט את המשקיעים ארוכי-הטווח מנכסים בטוחים לנכסים מסוכנים יותר מאג"ח ממשלתיות ואג"ח קונצרניות יציבות.

"כל עוד כלל הסיכונים והאלמנטים הללו קיימים, המשקיעים ימשיכו להשקיע רק חלק קטן מתיק ההשקעות שלהם במניות", דברי אל-אריאן.

עוד התייחס אל-אריאן לשמועות כי הפדרל ריזרב ישיק בקרוב תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3), בהיקף של חצי טריליון דולר: "ה'פד' מסוגל ויכול לעשות זאת. השאלה היא האפקטיביות - גם הבנקאים בבנקים המרכזיים מתחיל להטיל ספק באפקטיביות, וביחס העלות-תועלת של הקלה כמותית".