"אם תתפתח מגמה חיובית, היא תהיה ארוכה וממושכת"

עמי רוזנברג, סמנכ"ל שקל אג'יו מקבוצת שקל: "למרות מגמת העליות בשווקים מתחילת השנה, הסיכונים המרחפים מעל השווקים עדיין גדולים מאוד"

התיקים המנייתיים (השקעה של עד 100% במניות) רשמו תשואה חיובית ממוצעת של 3.08% בינואר 2012 ותשואה מצטברת של 4.47% בלבד מתחילת שנת 2010. כך עולה מסקירת ניהול התיקים החודשית שערכה חברת שקל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מקבוצת שקל.

מנתוני שקל אג'יו עולה עוד, כי בכל מסלולי ההשקעה של התיקים המנוהלים נרשמה תשואה חיובית הגבוהה מ-1% בחודש הראשון של השנה. התיקים המנוהלים המשקיעים באג"ח ואינם משקיעים במניות כלל רשמו תשואה חיובית ממוצעת של 1.07% בחודש ינואר לאחר עלייה של 2.45% בשנת 2011. התיקים המעורבים, המשקיעים עד 20% מנכסיהם במניות, רשמו תשואה חיובית של 1.49%.

עמי רוזנברג, סמנכ"ל שקל אג'יו מקבוצת שקל, אמר: "למרות מגמת העליות בשווקים מתחילת השנה, הסיכונים המרחפים מעל השווקים עדיין גדולים מאוד, וחדשות רעות מהעולם ובעיקר מאירופה הלא יציבה, עשויות לגרור את השווקים חזרה להמשך ירידות. בעקבות זאת, שינויים בתיק המנוהל צריכים להיעשות בזהירות רבה. למרות העליות בשווקים, אין בהכרח מקום להגדלה מהירה של האפיק המנייתי. אם תתפתח מגמה חיובית, היא תהיה ארוכה וממושכת ואפשר יהיה להחליט על הגדלת האפיק המנייתי במהלך השנה".

רוזנברג מזהיר גם מפני רמת הסיכון הגבוהה הקיימת עדיין בתיקים המשקיעים חלק משמעותי מנכסיהם באג"ח קונצרני. "40% מהתיקים נטולי המניות הם בעלי מרכיב אג"ח חברות, שגם בו רמת הסיכון גבוהה באופן מתמשך. ייתכן בהחלט מצב בו המניות יבצעו היפוך חיובי והשוק הקונצרני עדיין ידשדש. לאור זאת, בתחילת השנה נכון להמשיך לשמור על החזקה נמוכה בנכסי הסיכון, גם במניות וגם באג"ח הקונצרניות".

מדד שקל אג'יו לניהול תיקי ההשקעות בישראל מספק מבט על תעשיית ניהול התיקים בישראל. המדד נועד לאמוד את ביצועי התיקים המנוהלים בבתי ההשקעות שאחראיים לניהול חלק נכבד מתוך הנכסים החופשיים של הציבור. בסקירת כלולים שלושה תיקי השקעות: תיק המורכב ממניות, תיק שאינו מכיל מניות ותיק מעורב 80/20. לצורך חישוב הביצועים נאספו הרכבי תיקים לפי הרכבים אלו מתשע חברות לניהול תיקים מהגדולות בישראל: פסגות, דש, כלל פיננסים, איי.בי.איי, אקסלנס, אנליסט, מגדל שוקי הון, תמיר פישמן ותכלית-דיסקונט, אשר על פי האומדנים מנהלות מצרף תיקים העולה על 90 מיליארד שקל בישראל.