חיים שני מונה ליו"ר מרכז הטכנולוגיות בריטניה-ישראל

שני ייכנס לתפקיד ב-1 במארס ■ הוא יוביל את האסטרטגיה של המרכז, ויהיה בקשר עם מנהלים בכירים בשתי המדינות כדי לקדם את השותפות הטכנולוגית של בריטניה וישראל

חיים שני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל חברת נייס, מונה להיות יו"ר מרכז הטכנולוגיות בריטניה-ישראל (UK-Israel Technologies Hub). המרכז, שיוסד על ידי שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד, הוקם במטרה לבנות שותפויות בין בריטניה וישראל בתחום הטכנולוגיה.

שני ייכנס לתפקיד ב-1 במארס. הוא יוביל את האסטרטגיה של המרכז, ויהיה בקשר עם מנהלים בכירים בשתי המדינות כדי לקדם את השותפות הטכנולוגית של בריטניה וישראל. שני ייקח גם חלק במועצת הטכנולוגיות הבריטית-ישראלית, שבראשה עומדים השר הבריטי לענייני אקדמיה ומדע דייויד ווילטס והמדען הראשי לישראל אבי חסון.

השגריר גולד אמר על המינוי: "אנחנו נרגשים מאד שחיים מצטרף למרכז הטכנולוגיות בריטניה-ישראל כיו"ר. חיים מביא אתו ניסיון עצום מפסגת העסקים והממשל. הוא בעל מוניטין נרחב בתחום, שאין שני לו בישראל ומחוץ לה. לא יכולנו לקוות להנהגה טובה יותר למאמצים שלנו לבנות שותפות טכנולוגית בין בריטניה וישראל."

שני הוסיף: "אני מצפה לקחת חלק ביוזמה השאפתנית של השגריר להדק את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות. אני לוקח על עצמי את התפקיד מפני שאני משוכנע שבריטניה יכולה להיות שותפה מרכזית עבור חברות טכנולוגיה ישראליות ואחד מהמקומות הראשונים שיזמים ישראלים פונים אליו כאשר הם רוצים לפנות לקהל בין- לאומי. כשהייתי מנכ"ל נייס מערכות, חוויתי זאת כשמיזגתי בין נייס לבין חברה בריטית ויצרתי חברה חזקה הרבה יותר. לבריטניה וישראל הרבה מה להציע אחת לשנייה בתחום; לשתיהן נקודות חוזק משותפות וצרכים בתחומים דומים כמו פיננסים, מדעי החיים, סייבר, קמעונאות ועוד. האתגר כעת הוא לחבר בין השתיים".

שני יעבוד בקרבה לשגריר גולד ולמנהלת מרכז הטכנולוגיות בריטניה-ישראל נעמי קריגר. קריגר הצטרפה לשגרירות החודש ממרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל שם שימשה כמנהלת אסטרטגיה ותפעול. קודם לכן היא עבדה בליהמן בראדרס ובבנק ישראל, וכן הובילה את סטרייב ישראל - ארגון חברתי ייחודי בייסוד הג'וינט שמטרתו להכשיר מובטלים לעצמאות כלכלית.

קריגר וצוותה יארחו בחודש הבא משלחת של 15 חברות תקשורת בריטיות שיגיעו לארץ עם השר לתרבות, תקשורת ותעשיית הקריאטיב, אד וייזיי, במטרה לחקור תחומים לשיתוף פעולה עתידי בינם לבין חברות ישראליות.