פאביו קאפלו התפטר מנבחרת אנגליה

המאמן בעל השכר הגבוה ביותר בכדורגל הנבחרות (8 מיליון אירו בעונה) החליט להניח את המפתחות, בעקבות פרשת סרט הקפטן של ג'ון טרי

פאביו קאפלו התפטר היום (ד') מתפקידו כמאמן נבחרת אנגליה, ארבעה חודשים בלבד לפני שהיה אמור להוביל אותה במשחקי יורו 2012 באוקראינה ופולין. הסיבה: חוסר שביעות רצונו של המנג'ר האיטלקי מהחלטת ההתאחדות האנגלית לשלול את סרט הקפטן של הנבחרת מג'ון טרי.

ההתאחדות האנגלית החליטה לשלול את הסרט מטרי, לאחר תקרית גזענית בה היה מעורב בלם צ'לסי מול אנטון פרדיננד, במשחק של הקבוצה מול קווינס פארק ריינג'רס. בעקבות התקרית, טרי צפוי להישפט בבימ"ש אזרחי באנגליה ביולי הקרוב.

בהתאחדות קבעו כי טרי יוכל להיבחר לסגל של הנבחרת ליורו 2012, אך לא יוכל לשמש כקפטן. על כך הגיב קאפלו בראיון לרדיו באיטליה: "עד שבית משפט אזרחי לא מרשיע אותו, מבחינתי הוא חף מפשע".

קאפלו, 65, הוא המאמן בעל השכר הגבוה ביותר בכדורגל הנבחרות: שכרו השנתי באנגליה מוערך בכ-8 מיליון אירו. הוא מונה לתפקיד בשנת 2008, וב-2010 הוביל את אנגליה לשמינית גמר המונדיאל שנערך בדרום אפריקה. אחוזי ההצלחה שלו במשחקים עם הנבחרת - 67%, היו הגבוהים ביותר מבין כל מאמני אנגליה לדורותיה.