גרונאו מיישר קו עם כחלון על מסקנות ועדת חייק

ועדת ההתקשרויות במשרד התקשורת אישרה את מינויו של פרופסור ראובן גרונאו כיועץ למשרד התקשורת לעניין יישום המלצות ועדת חייק ■ גרונאו שהסתייג ממסקנות ועדת חייק סבור שיש מקום בהכנסת שינויים בהן

ועדת ההתקשרויות במשרד התקשורת אישרה את מינויו של פרופסור ראובן גרונאו כיועץ למשרד התקשורת לעניין יישום המלצות ועדת חייק. על פי הנוהל, ועדת ההתקשרויות מעמידה את גרונאו כ"ספק יחיד" ובמידה ואין התנגדות למינוי, או שלא נמצאים מועמדים אחרים שרוצים להתמודד על התפקיד - מינויו מאושר סופית. בדרך כלל זה לא קורה, ולכן דרכו של גרונאו לתפקיד נראית סלולה. מה גם שהוא המועמד המועדף על שר התקשורת משה כחלון ועדן בר טל, מנכ"ל המשרד.

גרונאו גוייס למשימה במטרה לסייע לאגף הכלכלה להשלים את העבודה הכרוכה בהקמתו של שוק סיטונאי, בעקבות המלצות ועדת חייק. הפרדוקס הגדול (והיחידי יש לומר) הוא שגרונאו התנגד למסקנות ועדת חייק והעלה הסתייגויות חמורות לדוח בעל פה ובכתב, אך לאחר ששר התקשורת משה כחלון הבהיר שהוא אינו מקבל את הדוח על כל מסקנותיו, ושברצונו להכניס בו שינויים, נראה ששניהם מכוונים לאותה מטרה וסבורים שיש מקום להכניס שינויים במסקנות הסופיות של הדוח.

על כל פנים, גרונאו מתמנה לתפקיד היות ולא נמצא מישהו מתאים ממנו, שיוכל ללוות עבודה כה מורכבת הקשורה בשינוי יסודי בשוק התקשורת. מדובר בשינוי שמטרתו להביא לכך שבזק והוט ימכרו שימוש בתשתיותיהן הקרקעיות במחיר מפוקח. בתמורה הן אמורות לקבל הקלות (בעיקר בזק) בכל הנוגע למדיניות ההפרדה המבנית שחלה בינן ובין החברות הבנות שלהן, מה שלמעשה יתיר להן להתמזג, ויוביל להקמתן של ארבע קבוצות תקשורת.