הריאליטי העברי פנים רבות לו

"שושי" ו"שושה", עקיבא וענהאל מ"המירוץ למיליון", גורמים לדתיים להיראות מגניבים

"המירוץ למיליון" - הגמר, יום חמישי ויום שבת, 21:00, ערוץ 2 רשת

"נראה לי מגניב להיות דתייה" אמרה בת הרבע ל-17, שלא שמרה שבת אחת מימיה, לא עינתה את נפשה בכיפור ו... טוב, נו, כולי תקווה שלפחות נגיעה היא עוד שומרת, עד כמה שאני כבר יודע.

מה שגרם לנערה להרהורי תשובה לא היה התגלות אלוהית ואפילו לא תכולתו המפוארת של ארון הספרים היהודי (אם הוא לא יעלה כפוסט בפייסבוק, אין סיכוי שהיא תדע מה כתוב שם), אלא דווקא "שושי" ו"שושה", עקיבא וענהאל מ"המירוץ למיליון", שמדגמנים זוגיות מפוארת ברוח ישראל סבא.

רק אתמול (ד') פורסמו ב"גלובס" תוצאותיו של מחקר שמראה את שיעורי החשיפה הגבוהים של ילדים ונוער לתוכניות ריאליטי, אז הנה לכם: לא רק ריסים מלאכותיים ומערכות יחסים מתגמלות ברוח האביבית נישאים באוויר הריאליטי, אלא גם אמונה בצדקת הדרך (במיוחד אם היא תביא את המיליון).

כחילוני מפוכח, אני לא בטוח מה משני המסרים, הסותרים לכאורה, יבטיח לילדה עתיד טוב יותר, ולכן לא נותר לי אלא לסכם בכך שהריאליטי העברי, פנים רבות לו.

בעונתה השנייה הייתה "המרוץ למיליון" לתוכנית הריאליטי הטובה ביותר בטלוויזיה. טובה גם מבחינת היצירתיות של ההפקה (ברור שקל יותר ללהק 12 טיפוסים גבוליים לווילה מאשר להריץ זוגות של מתחרים מסביב לעולם), גם מבחינת הליהוק ובעיקר מבחינת המסר: אפשר לעשות ריאליטי שלא מעליב את המשתתפים והצופים, מתבדח קצת על חשבון מקרים גבוליים כמו טום ואדל (איזה הבדל קיים בין האמונה של עקיבא וענהא,ל למשל, לבין הרליגיוזיות של טום! אם תרצו, זה ההבדל בין אלוהים ואלוקים), אבל משאיר להם גם מעט כבוד עצמי, ובכל זאת מצליח לעורר עניין. חבל רק שהרייטינג נעצר כ-5 עד 10 אחוזים מתחת ל"האח הגדול".

בשבת ב-21:00 (מקצה הגמר יוזנק כבר הערב, יום ה') תבוא העונה הזאת לסיומה. אם יש אלוהים, יילכו שושי ושושה עם מיליון שקל הביתה. אם נותר גם מעט חסד אלוהי עבורינו, הצופים, הרי שלא ניאלץ לחכות שנתיים עד לעונה הבאה.

האחרון של מכבי, הראשון של אנגליה

מכבי תל-אביב-קאנטו, יום חמישי, 20:45, ערוצים 10 וספורט 5 HD

מנצ'סטר יונייטד-ליברפול, יום שבת, 14:45, ספורט 1 וספורט 1 HD

הצהוב היום אפור מאוד: אוהדי מכבי תל-אביב כבר התרגלו לעובדה שעונת הכדורגל שלהם נגמרת אי-שם באזור פברואר, אבל מה עם הכדורסל? הפסד הערב ואפילו ניצחון בהפרש של פחות מ-9 נקודות - ויושבי שער 11 של יד אליהו עלולים לפגוש את יושבי שער 11 בבלומפילד כבר בשבת הבאה בחוף הים. האם תתגלה הערב (ה') נשמתה התשיעית של מכבי? לפדרמן ובלאט, רסקין ושלח הפתרונים.

אתנחתה קומית חביבה צפויה לחובבי הכדורגל בשישי (15:00, ספורט 5) במפגש בין שתי קוטלות הענקים של הגביע: הפועל ירושלים ובני לוד מליגת המשנה. נדמה שלא היה כלי תקשורת אחד שלא עסק בבעלים של בני לוד, אבו סובחי ובדרכו המיוחדת לחגוג ניצחונות על שנואת נפש המגזר, בית"ר.

בשבת תגיע המנה העיקרית בדמות הדרבי של מחוז לנקשייר באנגליה. אליפות הפרימיירליג באנגליה תוכרע אולי בדרבי של מנצ'סטר, אבל המפגש הכי גדול של העונה, ה"קלאסיקו" האנגלי, יהיה תמיד בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול. המשחק הראשון העונה הסתיים בתיקו, השני בניצחון של ליברפול - שגם בשבת לא תוותר על ההזדמנות לקלקל ליריבתה המרה סיכוי לתואר אליפות מספר 20.

לא בכדי נדרשנו דווקא בסופ"ש הזה ללוח שידורי הספורט: בשבוע הבא חוזרות ליגת האלופות והליגה האירופית, כשבמקביל נכנסות הליגות הבכירות באירופה לחודשי ההכרעה שלהן, עם בליץ של שידורי ספורט שאמור להביא אותנו עד ל"יורו" ביוני ולאולימפיאדה בלונדון בהמשך הקיץ.

לחובבי ספורט אמיתיים נמרח עתה, מבלי משים, חיוך רחב על הפנים רק לנוכח המשפט האחרון. איזה כיף...