6 שנות התעללות נגמרו ב-5,000 ש' קנס ומאסר על תנאי

ד' בת ה-25 נוצלה מינית בידי דודה במשך 6 שנים, מאז היתה בת 11 ■ בעקבות זאת היא לקתה באנורקסיה ומצבה הנפשי הידרדר, אך רק כעבור שנים אזרה אומץ להתלונן והוא הורשע במעשים ■ אלא שהשופטת גזרה עליו רק מאסר על תנאי ופיצוי כספי ■ הנימוק לעונש: האיש חולה בסרטן

8 חודשי מאסר על תנאי ו-5,000 שקלים בלבד. זה העונש שפסק בית המשפט לגבר שהורשע בביצוע מעשים מגונים באחייניתו במשך 6 שנים וחצי, מאז הייתה 11. הסיבה: בית המשפט הקל בעונש בשל מצבו הבריאותי של האיש, החולה במחלת הסרטן. "הוא זקוק היום לרחמי השמיים ורחמי בית המשפט", כתבה השופטת. "רחמי בית המשפט יקבלו ביטוי בגזר הדין ואני מקווה שגם השמיים יחוסו עליו".

סיפור ההתעללות שעברה המתלוננת, ד' ממרכז הארץ, אינו פשוט. כשהייתה ילדה, מאז הייתה בת 11, נהג דודה להסיע אותה לחברותיה. אולם לאחר זמן מה, החל הדוד לנצל את הנסיעות על מנת לממש את סטיותיו. הדוד היה מבצע בעצמו מעשים מיניים בעת שד' הייתה עימו ברכב ומציע לה כסף עבור שתיקתה.

ה"מחירון" של המעשים המגונים

בהמשך אף נגע באחייניתו וביצע בה מעשים מגונים, כל זאת תוך כדי נסיעה. אפילו היה לו "מחירון", עבור כל סטייה שהיה מבקש מ-ד' לממש עבורו: 20 שקלים עבור כל פעם שהיא יושבת לצידו בזמן המעשים; 50 שקלים אם גם תסתכל עליו בעוד הוא נוגע בעצמו; ו-100 או 150 שקלים אם יבצע בה מעשים מגונים.

ד' לא ידעה כיצד להתמודד עם ההתעללות המינית, שהותירה אותה במצב נפשי קשה. להוריה לא סיפרה, מצבה החברתי הלך והידרדר והיא החלה להזניח את גופה. "עברתי שש שנים של ייסורים", היא משחזרת, "ההורים שלי התמודדו עם אנורקסיה שלי, עם נשירה מהלימודים ולא הסכימו לגייס אותי לצה"ל".

לאורך התקופה, היה עושה הדוד שימוש במחלתו כדי לזכות באהדתה של ד'. "אני בתור ילדה ריחמתי עליו, האינסטינקט אומר לרחם. הוא מסכן - הבנאדם עם סרטן". בהמשך, ישתמש הדוד במחלתו גם בטיעוניו מול בית המשפט.

אולם אחרי 6 שנים וחצי, כשהגיעה לגיל 17, החליטה ד' שהיא לא יכולה יותר. בהמלצת עובדת סוציאלית שטיפלה בה, היא הגישה תלונה במשטרה. הדוד נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין מעשים מגונים.