משה כחלון עוצר לבזק עוד סל שירותים חדש

בבזק זועמים על החלטת משרד התקשורת למנוע ממנה סל שירות חדש וטוענים כי המשרד פוגע בהם בכוונה ■ ההחלטה על עצירת סל השירותים התקבלה ביום חמישי

משרד התקשורת שוב עצר לבזק סל שירות חדש. מדובר בשירות ל-750 דקות תמורת תשלום קבוע שבזק ביקשה בהתאם למדיניות הסלים שקבע משרד התקשורת. החלטה על עצירת הסלים מעוררת כעס רב בבזק בשל העובדה שהמשרד החליט לעצור לה סלים כבדרך של שגרה, כלומר מנסה לעכב את החברה מלהציע חבילות שירות אטרקטיביות וזאת מחשש שהחברה תגדיל את כוחה בשוק הטלפוניה או תסכל הרחבת התחרות מצד מתחרותיה.

ההחלטה על עצירת הסל התקבלה ביום חמישי האחרון. משרד התקשורת החליט לעצור את הסל מכיוון שהטיפול בנושא התשלום עבור קו האינטרנט ללא טלפוניה טרם הסתיים. כזכור משרד התקשורת יצא בשימוע לבזק שנועד להביא להפסקת ההתנייה שנוקטת בזק במסגרתה היא לא מאפשרת למנויים לקבל קו אינטרנט ללא טלפוניה, ובהתאם לכך מאלצת את הלקוחות לשלם 25 שקלים עבור קו הטלפון, גם אם הלקוח לא רוצה לקבל שירות טלפוניה מספק אחר, ורוצה קו אינטרנט בלבד.היות ושימוע זה לא הסתיים ונמצא במחלוקת מול בזק, מסרב המשרד לאשר לחברה סלים חדשים.

כפי שנחשף בגלובס מדיניות זו של שר התקשורת משה כחלון, באה לאחר שספקיות האינטרנט המספקות שירותי טלפוניה מתחרים לבזק, התלוננו על כך שהן מופלות לרעה היות והתשלום על קו הטלפוניה שהלקוח מחויב לשלם בסך 25 שקלים, כאשר הוא רוצה לקבל מהן את השירות - גורם לכך שההצעה שלהן נעשית פחות אטרקטיבית והן לא יכולות להתחרות בהצעות המוזלות של בזק. היות והספקיות הצליחו לשכנע את כחלון שהן לא מצליחות להתחרות בבזק, שבגלל הסלים שלה שמאפשרים לה להוזיל מחירים, בשילוב הקנס שהלקוח משלם בסך 25 שקלים עבור הקו מחסל את התחרות, החליט כחלון לעכב לחברה אישור סלים חדשים עד שיוסדרו תנאי התחרות בשוק התקשורת הקווית מחדש.

בבזק סבורים כי המשרד אינו שוקל שיקולים מקצועיים אלא נכנע כניעה מבישה לאינטרסים צרים שכל מטרם לשפר את מעמדם של חלק מהשחקנים שלא מצליחים בתחרות רגילה ולפיכך מנסים דרך הרגולוציה לפגוע בה, בתחרות ובלקוחות. בבזק סבורים עוד כי מדיניות עצירת הסלים מנוגדת למדיניות המשרד עצמו, שקבע שכל שהחברה תרד בנתח השוק שלה, כך היא תוכל לקבל הקלות ממשרד התקשורת. היות והחברה יורדת בנתחי השוק שלה ברציפות כבר מספר שנים וכיום מעריכה שנתח השוק שלה נמצא באזור 60-65% בטלפוניה, המשמעות היא שבאופן מלאכותי מנסה משרד התקשורת לווסת את התחרות במקום לאפשר לשחקנים להתחרות בצורה שווה לטובת הצרכנים.