התבטאות של שר האוצר הגרמני מעלה תהיות לגבי יוון

במהלך פגישת שרי האוצר ביום חמישי הרגיע שר האוצר הגרמני את עמיתו הפורטוגלי ואמר: "אל תדאג נסדר לכם חבילת חילוץ" ■ התבטאות הזאת שופכת אור על חוסר האמון הקיים בין אירופה לבין יוון

זה לא סוד שיוון מתקשה לזכות באמונם של המשקיעים בעקבות משבר החוב שלה, אבל כנראה שלא רק המשקיעים מביעים חוסר אמון ביוון ובהנהגה שלה אלא גם שרי האוצר של אירופה שאמורים בתוך שבועות להעניק למדינה חבילת סיוע בהיקף של 130 מיליארד אירו.

פגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי שנערכה ביום חמישי בבריסל ושהייתה אמורה להיות ישיבה חגיגית בה יאשרו ליוון את חבילת החילוץ המיוחלת, הפכה הישיבה לבמה להטחת האשמות קשות נגד הממשלה היוונית ונגד הנציג של יוון בישיבה שר אוצר היווני איוונגילוס ווניזילוס. גורם שהיה נוכח בישיבה סיפר שהפגישה הייתה דומה ל"16 הורים שמטיפים מוסר לילד שסרר".

במסגרת הישיבה העלו שרי האוצר דרישה חדשה מיוון לקיצוץ נוסף של 325 מיליון אירו בטענה שהמספרים שהציגה יוון אינם אמינים. בנוסף מיקרופון של רשת טליוויזיה פורטוגלית קלט שיחה בין שר האוצר הגרמני לעמיתו הפורטוגלי שדיברו על אפשרות מתן חבילת סיוע דומה לפורטוגל.

בשיחה שנחשפה היום בטליוויזיה הפורטוגלית ביקש שר האוצר של פורטוגל, מדינה שמצבה הכלכלי מאוד דומה לזה של יוון, ויקטור גספר מעמיתו הגרמני לבחון אפשרות מתן סיוע למדינתו. שר האוצר הגרמניה וולפגנג שאבל הרגיע את עמיתו הפורטוגלי ואמר: "אל תדאג, אנחנו נסדר את העיניים". גספר ענה: "תודה רבה לך, אנחנו מאוד מעריכים את זה".

השיחה הזאת מציגה התפתחות מדאיגה עבור יוון. בזמן שמשבר החוב באירופה נכנס לשנתו השלישית, הרבה מדינות כמו פורטוגל ואירלנד נאבקות עם המשבר ומנסות לצאת ממנו עם תמיכה מלאה של האיחוד האירופי, יוון מוצאת את עצמה לבד במערכה כשהיא סובלת מחוסר אמון גם מצד מדינות גוש האירו