מק'אפי רכשה את אינסייטיקס תמורת מיליוני דולרים בודדים

הסטארט-אפ הישראלי Insightix מפתח תוכנה לגישה מאובטחת מהתקני המחשוב לרשת הארגונית

חברת האבטחה הבין לאומית מק'אפי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אינסייטיקס (Insightix), שמפתח תוכנה לגישה מאובטחת מהתקני המחשוב לרשת הארגונית. סכום העסקה לא פורסם אולם ההערכה היא שמדובר בהיקף של 4-5 מיליון דולר. הרכישה מתבצעת לאחר שיתוף פעולה ארוך בין הגופים.

בחברה הנרכשת, שהוקמה בשנת 2004 על-ידי ליאור טל ואופיר ארקין, הושקעו כ-10 מיליון דולר, על-פי נתוני IVC. לאורך השנים השקיעו בחברה הקרנות סופטבנק קפיטל ובלומברג קפיטל, חברת התוכנה קווסט, קן קייסי, סגן נשיא למכירות בצ'ק פוינט לשעבר, דניס דבי, דורון דברת וקבוצת RDT הישראלית.

אינסייטיקס נחשבה להבטחה גדולה בתחום של ניטור הגישה לרשתות ארגוניות (NAC) כאשר יצאה לדרך. על-פי נתוני החברה, מוצריה מאפשרים למנהלי מערכות המידע בחברות לקבל בזמן אמת מידע מעודכן על כלל התקני המחשוב והתקשורת שמחוברים לרשת.

הביצועים שרשמה החברה לאורך השנים לא עמדו בציפיות, במקביל לדעיכת שוק ה-NAC שהפך לבלתי רלוונטי, לפחות עד לתקופה האחרונה. אינסייטיקס הציגה רמת מכירות שנתית של 1-2 מיליון דולר, אולם לא הצליחה לחצות את הרף הזה. ב-2009 מונה הרברט (הרב) זלוטוגורצקי (Herbert Zlotogorski), למנכ"ל החברה והוא זה שהוביל אותה עד המכירה.

עובדי החברה, כ-12 אנשי פיתוח, ייקלטו במרכז הפיתוח של מק'אפי בישראל, שמבוסס על שתי רכישות קודמות שביצעה החברה בישראל: אוניגמה ב-2006, וסנטריגו ב-2011.