אולטרה שייפ תהפוך לשלד בורסאי, הטכנולוגיה עוברת לסינרון

כתוצאה ממכירת פעילותה בתחום המסת השומן, תרשום אולטרה שייפ רווח הון של 11 מיליון דולר

חברת המסת השומן אולטרה שייפ , שנסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 44.2 מיליון שקל, תתמוסס בחודשים הקרובים לתוך חברת האסתטיקה סינרון , שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 372 מיליון דולר.

סינרון תרכוש את נכסיה של אולטרה שייפ ב-12 מיליון דולר במזומן, והאחרונה תהפוך לשלד בורסאי עתיר מזומנים, עם רווח של 11 מיליון דולר מהמכירה. ייתכן שהיא תחלק אותו כדיבידנד למשקיעים. אפשרות אחרת היא כי השלד ימשוך פעילות נוספת, וכמה מהעוסקים בתחום השלדים כבר החלו להתעניין בכך.

העובדה שסינרון רוכשת את הטכנולוגיה במזומן היא עדות לכך שאין בעיה מהותית במוצר, והמכשיר כנראה מצליח בהמסת שומן. סינרון אף העריכה כי תוכל להשיג בתוך 18 חודשים אישור לשיווק בארה"ב, שאחריו רדפה אולטרה שייפ ללא הצלחה חמש שנים.

בין החברות קיימת סינרגיה גבוהה. לסינרון יש ערוצי הפצה למוצרי חיטוב הגוף, אך אין לה מוצר להמסת שומן. מנגד, רווחיותה ממוצרי הליבה בתחום הסרת השיער יורדים, והיא רושמת הפסדים למרות צמיחה בהכנסות. המערכות של אולטרה שייפ מותקנות ב-50 מדינות; לסינרון יש במדינות הללו ערוצי הפצה מבוססים או שהיא תקים כאלה. כעת השאלה היא אם המוצר באמת טוב ממתחריו במידה שתאפשר לסינרון לשווקו במתח הרווחים שהיא רוצה.

ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר ומייסד סינרון, אמר היום ל"גלובס" כי אולטרה שייפ סבלה מ"קשיים של חלוצים", אך רמת הביטחון של סינרון בטכנולוגיה גבוהה. "מגיפת ההשמנה, שנמצאת בעלייה בשנים האחרונות, הפכה את הטיפולים והשיטות הבלתי ניתוחיות להמסת שומן ועיצוב הגוף למבוקשות", אמר.

העסקה מסמנת את סוף דרך החתחתים שעברה אולטרה שייפ מאז היווסדה בשנת 2000. החברה שגשגה בעיקר בעידן הטרום בורסאי שלה - בשנת 2005 הגיעו מכירותיה ל-24 מיליון דולר, והיא ציפתה להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 300 מיליון דולר.

לבורסה באחד העם הגיעה החברה בתחילת 2010, תוך מיזוגה לשלד הבורסאי ג'ולקס לפי שווי של 206 מיליון שקל. את המיזוג הובילה המשקיעה קרן יזראל סיד, שקברה בה מעל 20 מיליון דולר. באותה התקופה, המכירות של אולטרה שייפ כבר קרטעו יחסית לשיאי העבר, 6.3 מיליון דולר ב-2009.

גם באחד העם היא לא הצליחה להתאושש ורשמה הכנסות של 8.3 מיליון דולר ב-2010, ו-5.4 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2011. בשלוש השנים הללו הפסידה החברה 18.2 מיליון דולר, וסך הפסדיה הם 55 מיליון דולר.

כיום אולטרה שייפ נמצא כמעט כולה בבעלות הציבור (90.1%), כאשר קרן יזראל סיד, בהובלת ניל כהן שהייתה גם אדריכלית המיזוג לשלד, מחזיקה ב-8.4%. מה השתבש? אולטרה שייפ הייתה קורבן של תחלופת מנהלים גבוהה, אבל גם של שינויי מאקרו. המשבר בשווקים הוביל לירידה בביקוש למוצרי אסתטיקה ולקריסת אפשרויות המימון.