"בורסות גרמניה וצרפת מהוות הזדמנות לטווח הארוך"

מעיין אמסלם מתמיר פישמן מאמין באפיק המנייתי, מגדיל את החשיפה אליו ל-35% ומסמן את ההזדמנויות בארץ ובחו"ל

"ירידות השערים בתקופה האחרונה והשיפור בפעילות העסקית של חלק מהחברות, הביאו למרווח ביטחון רחב בין שוויין הפנימי של החברות למחירן בשוק. "לדעתנו, הירידה כעת בסיכון והגדלת פוטנציאל התשואה מהווים הזדמנות". כך אומר מעיין אמסלם, מנהל השקעות בתמיר פישמן.

כדי לנצל הזדמנות זו, בחר אמסלם להגדיל את הנתח המנייתי בתיק מ-30% ל-35%, "התנודתיות יצרה עבורנו הזדמנות למכור מניות שהגיעו למחיר הוגן, ולרכוש מניות חדשות במחירים אטרקטיביים".

ההזדמנות הראשונה שמזהה אמסלם היא השקעה במניות השורה השנייה והשלישית (מדד ת"א 75 והיתר). זאת, על רקע תיקון 16 לחוק החברות, שלדעתו יוביל למהלכי רה-ארגון ולגל של הפחתות שכר בכירים והצעות רכש. "נדרשת עבודה מאומצת בזיהוי חברות פוטנציאליות, אך הצפת הערך תהיה מתגמלת מאוד", אמר.

את ההזדמנות השנייה באפיק המנייתי מזהה אמסלם בהשקעה במניות בחו"ל, תוך התמקדות בשוק האירופי והאמריקני.

"מניות זולות, פוטנציאל אדיר"

"כשאני מסתכל על רמות התמחור בשווקים, אני מחשב את מכפיל שילר לרווחיות הממוצעת ב-10 השנים האחרונות, ומנטרל עונתיות של מחזורי כלכלה שונים", הוא מסביר, "השוק האמריקני נסחר במכפיל 20 לעומת ממוצע היסטורי 16, ואילו השוק הגרמני והצרפתי נסחרים במכפיל 10 מול מכפיל היסטורי 19, אותו מכפיל מ-1981 כשכולם פחדו להחזיק מניות. אנו רואים בכך הזדמנות לטווח ארוך, ובוררים בקפידה מניות אירופיות".

אמסלם מציין כדוגמה להזדמנות קנייה את מניית חברת הפארמה הצרפתית Sanofi, שאותה רכשו באחרונה בבית ההשקעות במכפיל 8 לרווחי 2012. "סאנופי מהווה כ-10% ממדד קאק 40 הצרפתי, ולכן נחבטה ללא סיבה מהותית", אומר אמסלם.

בנוגע לשוק האמריקני, אמסלם סבור כי מצבן של החברות איתן, ולכן הוא ממשיך להמליץ על חברות כמו גוגל, ויזה ונובל אנרג'י, שמאז הסבב הקודם עלו בכ-21%, 34%, ו-41%, בהתאמה.

"להערכתנו", הוא אומר, "הכרחי להשאיר מקום לתסריט אופטימי ולהחזיק גם מניות זולות שטומנות בחובן פוטנציאל אדיר כשהשווקים יתאוששו, אפילו בתנאי צמיחה איטית וממושכת, כמו BP,Dell, ו-GM".

בסבב הקודם המליצו בבית ההשקעות להימנע מהשקעה בחברות שעלולות להיות מושפעות מהרגולציה (כמו מתחום התקשורת והליסינג), ואמסלם מציין כי אלה עיקר החברות שמכרו אז בבית ההשקעות. ואולם, אחת המניות המומלצות הייתה בזק, שאיבדה מאז אוקטובר כ-19%. אמסלם עדיין ממליץ להחזיק בה.

- למה להמשיך להחזיק במניית בזק?

"על רקע הרגולציה הגוברת אנו ממליצים להחזיק את המניה, אבל מתחת למשקל השוק. בסופו של דבר, בזק חסינה יותר מחברות התקשורת האחרות. היא מחלקת דיבידנד של 15% בשנה וגופים רבים מחזיקים בה".

בנוסף ממליצים בבית ההשקעות להמשיך להחזיק גם באג"ח בי קומיונקישיינס א' (הנסחרת בתשואה של כ-3.7%.). "בניגוד למצב בחברות המתחרות, אני לא רואה סיכון ביכולת החזר החוב של החברה", מנמק אמסלם.

את הגדלת הרכיב המנייתי בתיק ביצע אמסלם באמצעות צמצום ההחזקות באפיק אג"ח הקונצרניות השקליות, שלדעתו ביצעו מהלך נאה של עליות.

שינוי נוסף שביצע אמסלם כולל מכירת ההחזקות באג"ח ממשלתיות צמודות מדד, עקב תשואה נמוכה ואף שלילית ממח"מ 4 ומטה.

בסבב הקודם המליצו בבית ההשקעות לצמצם חשיפה לאג"ח קונצרניות של חברות ממונפות שעלולות להינזק מהשלכות הרגולציה, וכן לכאלה שקיימת אי ודאות באשר ליכולתן לעמוד בהתחייבויות.

כעת, בחר אמסלם לצמצם את משקל אפיק האג"ח הקונצרניות כולו ל-37% מ-39%. "אפיק זה הספיק בינתיים לתקן יפה, אבל הוא עדיין מעניין. יש אגרות חוב רבות שמעניקות פיצוי נאה על הסיכון שמגולם בהן ואנו בוחנים אותן בפינצטה".

- מה לגבי אגרות החוב של הבנקים?

"אני מאמין שחלק מהרכיב הקונצרני בהחלט צריך להיות בבנקים. אלה ניירות בטוחים וסולידיים, ולמרות שהם עלו יפה, הם עדיין מעניקים תשואה של 1%-1.5% מעל אג"ח הממשלתיות".

מה עשו הניירות המומלצים של תמיר פישמן
 מה עשו הניירות המומלצים של תמיר פישמן

תיק ההשקעות המומלץ של מעיין אמסלם
 תיק ההשקעות המומלץ של מעיין אמסלם

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך