האוהבים האמריקנים יוציאו כ-17 מיליארד דולר בוולנטיינ'ס דיי

המכירות לקראת יום האהבה בארה"ב צפויות לזנק ב-8% לעומת אשתקד ■ האוהב הממוצע יוציא קצת יותר מ-126 דולר ■ מכירות התכשיטים יזנקו ל-4 מיליארד דולר

בעוד ה-14 לפברואר מתקרב, או בשמו הידוע יותר "הוולנטיינ'ס דיי", הקמעונאיות הגדולות, חנויות הפרחים והמתנות מחליפים את צבעם לוורוד ואדום ויוצאים למבצעי שיווק אגרסיביים, זאת כדי למנף כמה שיותר את אחד החגים שבהם מוציאים האמריקנים עשרות מיליארדי דולרים על מתנות ופרחים לאהוביהם.

מחקר חדש מצביע כי החשיבות של הוולנטיינ'ס דיי עבור האמריקנים הולכת וגדלה משנה לשנה, וכעת הערך שלו עבור האמריקנים הוא לא פחות מאשר חג מולד. קטי גראניס, מפדרציית הקמעונאיות הלאומית של ארה"ב טוענת כי השנה המכירות ב"יום האהבה" ייגדלו בשיעור של 8%, לעומת אשתקד.

"האוהב הממוצע יוציא קצת יותר מ-126 דולר, והאמריקנים יוציאו בסך הכל כ-17 מיליארד דולר על מתנות, פרחים, שוקולדים וארוחות רומנטיות", טוענת גראניס. "השנה, יותר אנשים יקבלו פרחים, תכשיטים או יהנו מארוחה טובה".

מכירות התכשיטים בארה"ב יזנקו השנה לרמה של 4 מיליארד דולר בימים שלקראת הוולנטיין דיי ואילו מכירות הפרחים יסתכמו בכ-2 מיליארד דולר. מסעדות היוקרה יהנו מהכנסות של 3.5 מיליארד דולר וגם מכירות הממתקים צפויות לזנק ל-1.5 מיליארד דולר.