קרן החילוץ: "נספק חלק משמעותי מחבילת החילוץ ליוון"

מנהל קרן החילוץ האירופאית הזמנית, כריסטופר פרנקל: הקרן תספק חלק "משמעותי" מנתח הסיוע השני ■ עוד מציין: משקיעים מאסיה בוחנים השקעה במינוף הקרן

קרן החילוץ האירופאית הזמנית (EFSF) תספק חלק "משמעותי" מנתח הסיוע השני לממשלת יוון, כאשר היא צופה ביקושים גוברים לאיגרות החוב שלה ממשקיעים באסיה - כך עולה מריאיון עם מנהל קרן החילוץ, כריסטופר פרנקל, אשר צפוי להתפרסם היום (ב').

זאת, לאחר אישורה של תוכנית צנע ממשלתית נוספת ביוון על ידי הפרלמנט המקומי הלילה - הכוללת קיצוצים של 3.3 מיליארד אירו בתקציב היווני בשנה הקרובה. התוכנית סוללת את דרכה של יוון לקבלת חבילת חילוץ שנייה, בהיקף של 130 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

לדברי פרנקל, קרן החילוץ "תספק חלק משמעותי מחבילת החילוץ - חלקו בחודשים הקרובים, וחלקו מאוחר יותר". פרנקל התראיין למגזין הגרמני WirtscharftsWoche.

בנוסף, התייחס פרנקל לדיווחים כי קרן החילוץ בונה על תורמים מחוץ לאירופה לטובת מינופה - וסיפר כי משקיעים מאסיה "מגלים גישה חיובית" לגבי האיגרות של הקרן, והבהיר כי החלק הגדול יחסית של משקיעים אירופאיים בקרן "אינו מייצג".

"גם אסיה זקוקה לגוש אירו יציב, כיוון שמדובר בשוק מרכזי - והאירו מהווה אלטרנטיבה לדולר", דברי פרנקל. "אנו לא חוששים שהמשקיעים באסיה יפנו לנו את הגב. אנחנו כן שומעים מהם דרישות: 'עשו את זה יותר, ומהר יותר'".