"בעקבות אישור תוכנית הצנע ביוון ה-S&P 500 יזנק לשיא"

טוענים במחלקת המחקר של FXCM ישראל :"ה-S&P יגיע לשיא רב שנתי- מעל 1,375 נקודות" ■ לגבי הצמד דולר-שקל, צופים במחלקת המחקר כי הדולר יאבד גובה כאשר ההתנגדות המשמעותית תהיה 3.73 שקלים

במחלקת המחקר של FXCM יצאו הבוקר (ב') בהצהרות אופטימיות בכל הנוגע למדדי הבורסות. אישור תוכנית הצנע היוונית, טוענים האנליסטים, שבעקבותיה יוון תקבל את חבילת הסיוע השנייה שהובטחה לה, יסייע לדחוף את השווקים כלפי מעלה, ובפרט את מדד ה-S&P 500.

"השווקים הגיבו לבשורה בחיוב, וייתכן כי ההתפתחות הזו מסמנת על שבוע חיובי נוסף בשווקים. מדד ה-S&P 500 כשל בשבוע שעבר ממש מתחת לשיא ב-1,355, והסרת המכשול היווני צפויה לדרבן את המשקיעים לדחוף את המדד לשיא רב שנתי, מעל השיא של מאי 2011 ב-1,375".

בנוגע לדולר, טוענים האנליסטים של FXCM כי הוא ימשיך לאבד מערכו זאת בשל תיאבון המשקיעים שגדל מיום ליום.

"הדולר, המצוי בנסיגה בשבועות האחרונים, צפוי להמשיך ולאבד בגובה, בעוד המשקיעים מעדיפים את הנכסים המסוכנים יותר. לאור מדיניותו של הבנק הפדרלי, שהתחייב להותיר את הריבית ברמה אפסית עד 2014 לפחות ואף עשוי להוציא לפועל סבב שלישי של תוכנית כמותית (QE3), הדולר נמצא בעמדת נחיתות בשוק המט"ח והמשך הסנטימנט החיובי צפוי להביא להיחלשותו".

"הצמד המקומי צפוי להיסחר בהתאם למגמות הגלובליות הללו. הדולר-שקל אמנם מתחזק עם פתיחת שבוע המסחר, אולם ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.73. במידה והדולר ייחלש בשווקים העולמים, הדולר-שקל צפוי גם כן להתהפך מטה ולנוע שוב אל מתחת לרף 3.70".