האליפות בדרך. איפה הרייטינג?

רק 6.6% צפייה לקרית שמונה מול הפועל ב"ש; הקבוצות "הגדולות" המסורתיות של ליגת העל מביאות העונה נתוני רייטינג ממוצעים גבוהים יותר

עירוני קרית שמונה נמצאת בעיצומה של עונה היסטורית מבחינתה, שתסתיים, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, באליפות הראשונה בתולדות המועדון. אבל האם ההישג המקצועי האדיר מצליח לעורר עניין סביב הקבוצה מהצפון? אם לוקחים בחשבון את נתוני הרייטינג שרושמים חניכיו של רן בן שמעון במסגרת שידורי "המשחק המרכזי" של ליגת העל בכדורגל בערוץ 1, עושה רושם שהצופים עדיין מעדיפים את הקבוצות "הגדולות", אפילו כשהן פחות מצליחות על הדשא.

ההתמודדות הביתית אמש (א') של קרית שמונה מול הפועל ב"ש (1-1), מהמחזור ה-25 של הליגה, הביאה 6.6% צפייה בלבד לרשות השידור. תוכנית הריאליטי "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת, ששודרה במקביל, גרפה 41.8%.

ששת השידורים של קרית שמונה ב"משחק המרכזי" העונה הביאו רייטינג ממוצע של 8.5%. איפה זה עומד בהשוואה לקבוצות "הגדולות" המסורתיות של ליגת העל? הפועל ת"א, ששודרה שמונה פעמים העונה, רושמת רייטינג ממוצע של 9.4%; מכבי ת"א (10 שידורים) עם 9.2%; מכבי חיפה עם 10% צפייה בשבעה שידורים; אפילו בית"ר ירושלים, למרות העונה הגרועה שלה על המגרש, מצליחה לרשום רייטינג של 8.5%, זהה לשל קרית שמונה.

יש לציין כי הקבוצות "הגדולות" לקחו חלק בארבעה מתוך ששת שידוריה של קרית שמונה העונה. המשמעות: הצופים מעדיפים משחקים של "הגדולות" בינן לבין עצמן, או משחקים של "הגדולות" מול מועדונים אחרים - על-פני משחקים של קרית שמונה.