ב-OECD אופטימיים לגבי ארה"ב ויפן - נתונים כלכליים טובים

לטענת בכירים בארגון, הנתונים הכלכליים שאותם בחן הארגון הצביעו על כך שהמדינות החברות בו עוברות שינויים כלכליים חיוביים ויציגו צמיחה חיובית בתקופה הקרובה

ארגון המדינות המפותחות (ה-OECD) מפרסם היום (ב') את תוצאות הסקר הכלכלי לחודש דצמבר, כאשר באופן כללי הארגון מעדכן כלפי מעלה את תחזיות הצמיחה של מרבית המדינות המערביות החברות בארגון, אך באשר לגוש האירו, התחזיות עדיין מעורבות משום ש"התמונה הכללית עדיין לא התבהרה".

לטענת בכירים בארגון, הנתונים הכלכליים שאותם בחן הארגון הצביעו על כך שהמדינות החברות בו עוברות שינויים כלכליים חיוביים ויציגו צמיחה חיובית בתקופה הקרובה, כאשר מנוע הצמיחה המרכזי של הארגון כמכלול הן ארה"ב ויפן.

המדד הכלכלי המרכזי של הארגון (CPI), הבוחן את רמת הצמיחה במדינות החברות בו, עלה בחודש דצמבר ב-0.2 נקודות לרמה של 100.4 נקודות.

אומנם הודו ורוסיה הראו שיפור משמעותי בנתונים הכלכליים שלהם, אך את השינוי הגדול ביותר הובילו ארה"ב ויפן. כך למשל המדד הבוחן את כלכלת ארה"ב בלבד, עלה בחודש דצמבר ב-0.7 נקודות עם קריאה של 102 נקודות - זאת לאחר שהוא עלה בפעם השלישית ברציפות. גם המדד הבוחן את כלכלת יפן עלה בחודש דצמבר ב-0.2 נקודות לרמה של 101.9 נקודות.

מנגד, תחזיות הצמיחה של הארגון לגבי גוש האירו וברזיל ממשיכות להיות נמוכות, זאת בעקבות הנתונים הכלכליים המעורבים שהגיעו מאזורים אלה. גם איטליה, גרמניה וצרפת הראו סימנים המעידים על שיעור צמיחה נמוך של מדינות אלו, זאת בעיקר בשל העובדה כי משבר החוב של גוש האירו ממשיך להשפיע על מדינות אלו.

בנוסף, הכלכלנים של הארגון הביעו חשש לגבי ההאטה המתמשכת של סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בועת הנדל"ן והכשלים במערכת הבנקאות של המדינה גרמו לכלכני הארגון להוריד את תחזיות הצמיחה שלהם עבור סין.