האמפייר סטייט יונפק לפי שווי של מיליארד דולר

הכנסותיה Malkin Holdings, המחזיקה בזכויות של הביניין, הסתכמו ב-157 מיליון דולר והרווחים שלה מהבניין הסתכמו ב-71 מיליון דולר

קרן ההשקעות שבבעלותה מגדל האמפייר סטייט בניו-יורק מתכוונת להנפיק את הבניין בבורסת ניו-יורק (NYSE). החברה הגישה היום לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) את טיוטת התשקיף, זאת במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור. במסגרת ההנפקה הראשונית הקרן מתכוונת לגייס כ-1 מיליארד דולר.

חברת Malkin Holdings, המחזיקה בנכסי נדל"ן רבים, ובין היתר גם בזכויות על גורד השחקים הענק, דיווחה במסגרת ההנפקה כי הבניין מהווה מנוע הצמיחה המרכזי שלה, כך שמרבית רווחיה מגיעים ממנו.

כך למשל, בתשעת החודשים הראשונים של 2011 הכנסותיה מהבניין הסתכמו ב-157 מיליון דולר והרווחים שלה מהבניין הסתכמו ב-71 מיליון דולר - בעיקר משכירות המשרדים הרבים הקיימים בבניין ומשטחי המסחר.

החברה, שבבעלות משפחת מאלקין, רכשה את האמפייר סטייט בשנת 2002 תמורת כ-57.5 מיליון דולר, מעוניינת כעת להפוך לחברה ציבורית, כך שבעוד כ-3 חודשים, כאשר החברה תתחיל להיסחר בבורסה ותהיה זמינה לכלל הציבור, כל אחד אחד יוכל לרכוש חלק מהבעלות על הבניין הסימבולי מהשדרה החמישית בניו יורק, זאת על רקע ההתאוששות בנתונים הכלכליים של ארה"ב ובשוק הדיור בפרט.

את ההנפקה מנהלים בנקי ההשקעות מריל לינץ ובנק אוף אמריקה, כאשר החברה תיסחר תחת הסימבול 'ESB' בבורסת ניו יורק.