הכוורת: מי הם האנשים הקרובים ביותר לרקפת רוסק-עמינח?

"גלובס" חושף את האנשים המקורבים למי שנבחרה לכהן כמנכ"לית הבאה של בנק לאומי ולרשת את כיסאה של גליה מאור f מהאנשים שגידלו אותה בקריירה ועד החברים הטובים מעולם העסקים והעוזרת האישית

המנטורים

גד סומך (67)

יו"ר פירמת ראיית החשבון KPMG סומך-חייקין הוא בין המשפיעים על הקריירה של רוסק-עמינח. כרואת חשבון צעירה היא גדלה אצלו. סומך זיהה את כוחה של רוסק והכשיר אותה לניהול. כשחשבה לפרוש, מינה אותה למנכ"לית הפירמה, בגיל 34 בלבד. היא ביססה את המוניטין המקצועיים שלה שם כשהובילה את המשרד בהצלחה במשבר הכלכלי של שנת 2002.

גליה מאור (69)

המנכ"לית היוצאת של בנק לאומי גידלה את רוסק-עמינח. הן הכירו כאשר מאור, אז משנה למנכ"ל בנק לאומי, חיפשה עוזרת אישית. ארז ויגודמן, אז רואה חשבון בסומך-חייקין, ערך את ההיכרות. הקליק היה מיידי, רוסק-עמינח שימשה עוזרת של מאור במשך שנתיים ולאחר מכן חזרה לסומך חייקין.

ב-2004, כשהייתה בת 38 בלבד, הצניחה אותה מאור לתפקיד סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק, גיבתה אותה במאבקים פנים ארגוניים ולפני שנה מינתה אותה למשנה הבכיר, ולמספר 2 רשמי. מאור דחפה למינויה של רוסק כמחליפתה והייתה מעין "מנהלת הקמפיין" שלה.

הבוס

דוד ברודט (67)

יו"ר בנק לאומי מאז קיץ 2010. ברודט, בעבר מנכ"ל משרד האוצר, לא הכיר את רוסק-עמינח לפני כן ונחשף אליה בזמן כהונתו. הוא אישר את מינויה לתואר המשנה הבכיר במארס אשתקד ותמך בה בהתמודדות על החלפת מאור. ברודט המאופק והרגוע שונה מאוד מרוסק עמינח האסרטיבית, ליחסים ביניהם תהיה השפעה גדולה על הצלחתה של רוסק עמינח כמנכ"ל.

הבעל

ראם עמינח (50)

תא"ל ראם עמינח מונה לפני כשנה לראש אגף התקציבים של משרד הביטחון והיועץ הכספי של הרמטכ"ל. עמינח, בעל תואר ראשון בחשבונאות ובכלכלה ותואר שני במינהל עסקים, היה מייסד ושותף בפירמת ראיית החשבון שטיינמץ-עמינח ושות' - משרד הנחשב כיום בין עשרת הגדולים בארץ.

ראם ורקפת הכירו באוניברסיטה בזמן לימודי ראיית החשבון והם נשואים 20 שנה, לזוג שתי בנות.

האחות

ד"ר איילת בן עזר

ד"ר למשפטים, סגנית נשיא לענייני סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

החברים הטובים

עידן עופר (56)

בין רקפת רוסק-עמינח לעידן עופר, הבעלים של החברה לישראל, יש חברות ארוכת שנים, עוד מלפני כניסתה לבנק לאומי. בנק לאומי מחזיק ב-18.2% בחברה והנו מממן מרכזי של החברה לישראל וחברות בנות שלה. כראש החטיבה העסקית מידרה רוסק-עמינח את עצמה באופן רשמי מטיפול בענייניו של עופר.

איתן ורטהיימר

ורטהיימר, יו"ר ישקר, מכיר את רוסק זה כמה שנים. "נפגשנו דרך חברים משותפים והתפתחה ידידות מופלאה, שאיננה קשורה לבנק", הוא סיפר בראיון ל"גלובס". "עברנו מאז הרבה אירועים יחד, גם אישיים וגם כאלה שקשורים למשק הישראלי. ראיתי אותה צומחת בעולם קשה, שבו היא צריכה להתאמץ יותר מגבר. בעיניי היא מייצגת את הדור החדש של נשים חזקות. דרך הידידות האינטלקטואלית שלנו - שהרי אנחנו יכולים לשבת שעות ולדבר על כל נושא שבעולם, על פילוסופיה, על אסטרטגיה וטקטיקות - הגענו לידידות אמיתית".

העוזרת הנאמנה

בשמת בן-צבי (33)

בשמת בן-צבי, העוזרת האישית של רוסק עמינח מאז 2008 היא בתו של עמיקם בן צבי, אחד השותפים בקואופרטיב דן. עוד כשעבדה בחטיבת החשבונאות., סימנה לעצמה מטרה להיות עוזרת אישית של רוסק-עמינח "הבהרתי לה שזה חלום שלי והתקבלתי", היא סיפרה בראיון ל"גלובס". כיום יש ביניהן יחסי אמון קרובים ובן צבי מעידה כי היא "שותפה מלאה לכל הנושאים שבטיפולה של רקפת. כל הדברים שמגיעים לשולחנה, עוברים קודם כול דרכי, כולל המיילים".