גילה אדרעי פותחת בשביתה: הרכבות יושבתו מהלילה

ועד העובדים של הרכבת טוען שההנהלה מסרבת לדון בעובדה ששורה של עובדים ברכבת מקבלים השלמת הכנסה באופן טכני ■ לפי הערכות בהסתדרות מתנגדין לשביתה, אבל נכשלים בנסיונות למתן את הוועד

ועד העובדים של רכבת ישראל וההסתדרות הודיעו היום (ב') כי פעילות הרכבת תופסק החל מהלילה ועד להודעה חדשה, כחלק מהמאבק נגד הנהלת הרכבת.

הוועד טוען שהעילה היא סירוב לכאורה מצד ההנהלה לדון בעובדה ששורה של עובדים ברכבת מקבלים השלמת הכנסה באופן טכני, אולם כפי הנראה מדובר בהתחכמות ועקיפת פסיקת ביה"ד לעבודה מהיום שחייבה את העובדים למנוע את שיבוש הפעילות על רקע המחלוקת בעניין התקן החדש של הקטרים.

על פי הערכות, בהסתדרות מתנגדים לשביתה הזו אבל לא מצליחים לרסן את הוועד.

ועד העובדים מחפש כל הזמן סיבות חדשות לפתוח בשביתה, למרות הוראת בית הדין לוועד שלא לנקוט עיצומים. רק היום הנהלת רכבת ישראל הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה לביזיון בית המשפט נגד ההסתדרות ונגד ועד העובדים הארצי של הרכבת, בראשות היו"ר גילה אדרעי, בגין השיבושים הקשים שהיו בתנועת הרכבות הבוקר.

מוועד העובדים וההסתדרות נמסר כי "הנהלת הרכבת מתעקשת להמשיך במדיניותה ההרסנית תוך שהיא רומסת את זכויות העובדים ומנצלת את חולשתם. ההנהלה מסרבת לקיים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי. ברכבת ישנם למעלה מ-600 עובדים (דור ב') שמרוויחים שכר זעום ונאלצים לקבל השלמת הכנסה לשכר מינימום. הנהלת הרכבת, במקום לדאוג לעובדיה ולאפשר להם תנאים ראויים עסוקה בלחתום הסכמים עם חברות קבלניות להפוך את הרכבת למעוז עבדות הקבלן בישראל".

"בחודשים האחרונים קיימו הצדדים מו"מ אינטנסיבי, בעיקר סביב סוגיית מיקור החוץ וחברות הקבלן", נמסר בהודעה המשותפת. "הנהלת הרכבת ממשיכה בשלה ומתעקשת בכל תוקף לקלוט עובדי קבלן לשורותיה תוך שהיא מסכנת את ביטחונם התעסוקתי של העובדים המסורים של הרכבת. ההנהלה מפקירה את בטיחות הנוסעים ותחזוקת הקרונות בידי אותן החברות, האחראיות הישירות לכל התאונות והתקלות ברכבת בשנתיים האחרונות".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "לוועד העובדים יש אחריות לדאוג לעובדי הרכבת. לא יעלה על הדעת שעובדים מקבלים השלמה לשכר מינימום, במקום עבודה מסודר בשנת 2012. עובדי הרכבת הם עובדים מסורים שעושים לילות כימים על מנת להבטיח שירות אמין ובטוח לנוסעים ומגיע להם לחיות בכבוד. בנוסף, כועד עובדים, לא נוכל לאפשר הפיכת רכבת ישראל למעוז החדש של עבדות קבלנית. אין לנו ברירה. אנו נאלצים לפתוח בשביתה שמקורה באטימותה ורשלנותה של ההנהלה. אנו מצרים על הפגיעה בציבור הנוסעים ומקווים כי ההנהלה תתעשת ותבין את רחשי הציבור והעובדים שלא מוכנים לסבול רמיסת זכויות שכזו, הפרטות ועבדות קבלן למען בצע כסף".

הנהלת הרכבת: "נציגי הוועד חצו קווים אדומים"

מהנהלת הרכבת נמסר: "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקידמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי".

"רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח למען הציבור ומהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה זו, למען האינטרסים הצרים שלהם וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא יפגעו עובדי הרכבת הקיימים ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים. זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים. בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים. אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה שתפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל. חברת רכבת ישראל פועלת לבקשת צווי מניעה כנגד השביתה בנוסף לבקשת ביזיון בית המשפט שכבר הוגש".