החברה לישראל תזרים 50 מיליון ד' לצים - כפי שהבטיחה

לאחר שצים נקלעה למשבר חמור שהוביל אותה להסדר חוב לפני כשנתייים החברה לישראל הבטיחה כי תזרים לה 50 מ' ד' במסגרת "רשת ביטחון" ■ 50 מיליון דולר נוספים יוזרמו לחברה על ידי מילניום השקעות

החברה לישראל הודיעה היום (ג') כי חברי הדירקטוריון של החברה אישרו את "רשת הביטחון" של חברת צים , במסגרתה עד סוף הרבעון של 2012, החברה תעביר לצים כ- 50 מיליון דולר. היקף רשת הביטחון הוא 100 מיליון דולר, ולפי הודעתה של החברה לישראל, חברת מילניום השקעות אלעד תזרים את ה-50 מיליון דולר הנותרים.

כאמור, לפני כשנתיים גיבשה צים הסדר חוב מהמורכבים שידע השוק המקומי, בו נפרסו חובות בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד דולר לעשרות נושים, רובם בנקים זרים. בין נושי החברה היו גם בעלי האג"ח, המחזיקים באיגרות חוב בהיקף של כ-800 מיליון דולר. כעת, שנתיים לאחר הסדר החוב, נחלצת בעלת השליטה בחברת הספנות פעם נוספת לעזרתה.

כחלק מהסדר החוב, נקבעה רשת ביטחון בהיקף של כ-100 מיליון דולר, כאשר ל-50 מיליון דולר אחראית החברה לישראל ול-50 מיליון הדולר הנוספים אחראיות חברות פרטיות של משפחת עופר. משמעות רשת הביטחון היא שבמקרה של החרפה במצב הפיננסי של צים, הסכום יוזרם אוטומטית, כדי לשפר את נזילות החברה.