סוסייטה ז'נרל: "ה'פד' ישיק תוכנית רכישות נוספת באפריל"

"אני לא חושבת שאנחנו צריכים הרבה חדשות רעות כדי שהפד יוציא לפועל תוכנית הקלה נוספת", טוענת אנטה מארקובסקה, אנליסטית בסוסייטה ג'נרל

במשחק הפוקר האחרון של האנליסטים עם הפדרל ריזרב, רבים מהם מהמרים על כך שברננקי יכריז בקרוב על תוכנית רכישות אג"ח חדשה (QE3) שתקפיץ את השווקים. הכלכלנים של בנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל הצטרפו לאחרונה לאלו המהמרים על כך שה'פד' יוציא לפועל בקרוב תוכנית הקלה כמותית חדשה.

גם מנכ"ל פימקו, ביל גרוס, הצטרף לאחרונה למחנה האנליסטים שמהמרים על הסבב השלישי של תוכנית ההקלה הכמותית, כאשר טענתו המרכזית היא שתוכנית שכזו תעלה בין היתר את ערכן של הנכסים המסוכנים ושל אג"ח המשכנתאות בארה"ב.

יחד עם זאת נשאלת השאלה, כמה רחוק יהיה מוכן ללכת ה'פד' לאור השיפור הניכר בנתונים הכלכליים האחרונים של ארה"ב?

"אני לא חושבת שאנו צריכים הרבה חדשות רעות ונתונים כלכליים קשים כדי שהפד יוציא לפועל תוכנית הקלה נוספת", טוענת אנטה מארקובסקה, אנליסטית בסוסייטה ג'נרל.

"קיימת קורלציה בין הסבירות לתוכנית רכישות נוספת לבין פוטנציאל הצמיחה. כך שכל עוד ה'פד' הציב לעצמו שני יעדים מרכזיים שהן הורדת שיעור האבטלה ועמידה ביעדי האינפלציה ברמה של 2.5%, במידה ותהיה פגיעה קטנה ביעדים אלו, ברננקי ישיק את התוכנית החדשה", טוענת מארקובסקה.

מארקובסקה מצפה כי ה'פד' ישיק את תוכנית ההקלה הכמותית החדשה בסביבות חודש אפריל והיא תהיה בהיקף של 600 מיליארד דולר, באמצעות רכישות אג"ח. יחד עם זאת, מארקובסקה טוענת כי לתוכנית לא תהיה השפעה משמעותית על השווקים, שכן במקרים מסויימים המדדים כבר מגלמים את תוכנית ההקלות.