האוצר: כל המוסדיים יחויבו להשתמש במסלקה הפנסיונית

אגף שוק ההון צפוי לצאת בקרוב למכרז לבחירת הגוף שיקים ויתפעל את המסלקה ■ לפי שעה נראה כי תקום מסלקה אחת בלבד

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר מקדם את המסלקה הפנסיונית ומפרסם היום (ג') טיוטת חוזר "חובת שימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית", הכוללת חובת התחייבות של כל המוסדיים למסלקה הפנסיונית. בנוסף, היועצים והמשווקים (סוכני הביטוח) הפנסיוניים לא יחויבו לעשות כך בשלב ראשון, אלא אם ירצו לבצע חיפוש כללי אחר כל פרטי המידע על החיסכון שיש ללקוח מסוים. על המעסיקים לא תחול כל מחויבות להתחבר למסלקה.

אגף שוק ההון צפוי לצאת בקרוב למכרז לבחירת הגוף שיקים ויתפעל את המסלקה. לפי שעה נראה כי תקום מסלקה אחת בלבד, שתהיה מונופול לכל דבר ועניין בתחום סליקה והעברת המידע והכספים בין כל השחקנים הפעילים בשוק החיסכון הפנסיוני.

תוצאות המכרז צפויות להתקבל תוך כמה חודשים, כך שלפי הערכות, המסלקה הפנסיונית תחל להפעיל את השלב הראשון - העברת מידע - בעוד כשנה וחצי, כנראה לפני 2014.

בכוונת האוצר לקבוע שבשנה הראשונה הגופים המוסדיים יישאו ב-70% מסך עלות ההפעלה השנתית שתיקבע, בשנה השנייה ב-65%, בשנה השלישית ב-60% ומהשנה החמישית ואילך ב-50%, בעוד ששאר המשתמשים יישאו ביתרת העלות, לפי היקף השימוש שלהם בפועל בשירותי מערכת הסליקה, בהתאם לתעריף קבוע לפעולה. המשתמשים בשירותי המסלקה יישאו בכל עלויות ההתחברות למערכת.