מנכ"ל משרד התקשורת זימן דיון לבדיקת המבצע של הוט

כל המפעילים דרשו פגישות דחופות עם המשרד ועם שר התקשורת, על מנת שיורה לעצור את המבצע של הוט שלטענתם טומן בחובו סכנה לעתידם

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, זימן דיון דחוף למחר (ד') בעקבות הסערה שהחלה היום (ג') בעקבות המבצע השיווקי החדש של חברת הוט. בעקבות פניות של כל המפעילים, שדרשו התערבות מיידית לעצירת המבצע של הוט, הוחלט במשרד לקיים דיון דחוף כדי לבדוק האם המבצע של הוט עומד בכללים ואינו מהווה הפרה כלשהי בשורה של נושאים, כפי שטוענים המפעילים.

חברת הוט יצאה במבצע שניתן להגדירו כשחמט לכל השוק. הוט, בחוכמה רבה, ניצלה את העובדה שכל שוק התקשורת הקווית תקוע בגלל העובדה שמשרד התקשורת אינו מסוגל לייצר את השוק הסיטונאי החדש, שמטרתו להעניק כלים לחברות שאין להן תשתית קווית כמו סלקום ופרטנר, ולאפשר להן לרכוש תשתיות קוויות מבזק והוט במחיר מוזל ומפוקח.

הוט יצאה בחבילה חדשה שכוללת את כל שירותי התקשורת (מלבד סלולר) במחיר של 349 שקל לחודש. החבילה כוללת טלוויזיה (כל החבילות פלוס חבילת HD), שיחות ללא הגבלה לכל היעדים נייח ונייד, אינטרנט תשתית פלוס ספק של 100 מגה לתקופת המבצע, וללא מבצע חבילה של 30 מגה כסטנדרט.

המהלך של הוט היכה בתדהמה את שוק התקשורת והותיר את כל השחקנים בשוק המומים. פרטנר וסלקום הוכו מכה קשה היות והן לא מסוגלות בשום פנים ואופן להגיב למבצע של הוט בהיעדר טלוויזיה והיעדר תשתית קווית נגישה ומוזלת; ובזק חטפה סנוקרת היות ומשרד התקשורת מונע ממנה להתחרות בשוק בכל צורה שהיא ומאלץ אותה למכור במחירים מפוקחים גבוהים.

בכירים בשוק התקשורת הביעו תדהמה ותקפו במלים חריפות ביותר את משרד התקשורת והעומדים בראשו והאשימו אותם בעיכוב מכוון שנועד לאפשר להוט להרוויח מן ההפקר. במלים אחרות ופשוטות מאשימים חברות התקשורת את המשרד בכך שהפקיר את ההסדרה בשוק לטובת חברת הוט, שהיא בלבד יכולה להציע חבילות הכוללות סל שירותים כפי שהציעה.

במקביל, מדווחים המשקיעים במיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל על הסכנה הטמונה במהלך של הוט, שכן אם היא מסוגלת למכור 100 מגה במחיר של 20 שקל בלבד - ספק אם יש הצדקה כלכלית למיזם, על כל החובות שהוטלו עליו וההשקעה הכבדה הכרוכה בו, עוד לפני שעלה לאוויר.

על-פי הערכות, משרד התקשורת כבול ולא יוכל להגיב - וספק אם גם ירצה - למבצע של הוט. מצד אחד המשרד מעוניין בתחרות ובהורדת מחירים, אבל הוא גם מבין שהוט היא החברה היחידה שמסוגלת להציע באנדל שובר שוק כמו שהיא מציעה.

המבצע של הוט חולל רעידת אדמה בשוק התקשורת, ולמעשה אף שחקן בשוק אינו יכול להגיב למבצע שלה, ומכאן ההצלחה שלו. הוט גורמת לפרטנר ולסלקום נזק קשה, היות ואין להן שירותי טלוויזיה, והן לא מסוגלות להציע חבילה מתחרה; והמשרד מסובך עם עצמו במגבלות שהטיל על בזק, שכן היא החברה היחידה שמסוגלת להגיב לתחרות מול הוט אבל המשרד לא מאפשר לה, ובכך מבטיח להוט את כל התנאים הדרושים לשבור את השוק.