רשת מגה מצמצמת את ההנחה ללקוחותיה הגמלאים

ההנחה הופחתה מ-7% ל-4% ומחייבת הנפקת כרטיס ומסירת פרטים אישיים

האם לקוחותיה הוותיקים בני ה-70 של רשת מגה הם שישפרו את שורת הרווח שלה? מתלונה שהגיע ל"גלובס" נראה שכך לפחות חושבים שם, לאחר שלאחרונה התבשרו לקוחות גמלאים על הפחתת ההנחה שממנה נהנו עד כה מ-7% ל-4%. ההנחה מוענקת בכל הסניפים העירוניים, אלא שמעתה היא מותנית בהצטרפות למועדון הלקוחות שהוקם לשם כך - סניור קארד של YOU.

אם לא די בכך, בוטלה ההנחה בגובה 50% שקיבלו גמלאים למשלוח מהסניפים: במקום 13 שקל ישלמו הגמלאים, כמו כלל הלקוחות, 26 שקל.

מדוע צומצמה ההנחה? גורמים בענף מסבירים כי מצב השוק לא מאפשר למגה להמשיך עם אותה הנחה, וכי צמצומה הוא חלק מתהליכי התייעלות שנוקטת הרשת עקב התחרות הגוברת והשחיקה ברווחיות.

במכתב ששיגרה הרשת ללקוחותיה הגמלאים הוסבר כי במקרה שיחפצו להמשיך וליהנות מההנחה, עליהם להצטרף למועדון סניור קארד, כך שלמעשה החל מ-31.3.12 כרטיס זה יחליף את כרטיס הגמלאי שברשות הצרכנים, ושאותו הנפיקה הרשת בעבר.

לשם הצטרפות למועדון נדרשים הצרכנים להעביר צילום תעודת זהות וצילום כרטיס הגמלאי. כרטיס הסניור יונפק בחינם, כאשר על כרטיס הגמלאי שהיה בשימוש עד כה נגבה תשלום של 10 שקלים לשנה.

במגה מסבירים כי "עד כה אפשרנו לגמלאי ליהנות מכפל הטבות - מהנחת גמלאי על סל קניה ברשת מגה בעיר, ומהנחות מועדון לקוחות You - במסגרת העברת שני כרטיסים נפרדים בקופה. כדי לבוא לקראת הגמלאי, להקל, להתחשב בו ולאפשר לו ליהנות מכפל הטבות - הוחלט לאחד הכרטיסים במסגרת מועדון לקוחות סניור קארד, שיונפק ללא תשלום".

גם ביטול ההנחה על משלוחים לגמלאים נומק כחלק מהמהלך לאיחוד ההטבות תחת כרטיס אחד, כך שכעת רק מחזיקי כרטיס האשראי של YOU זכאים ל-50% הנחה על דמי המשלוח. הדרישה להעביר צילום תעודת זהות לצורך הנפקת הכרטיס מנומקת בצורך לאמת את זהות הלקוח.

מדיניות לא עקבית

גמלאים זכאים להנחות בגופים שונים: החל מנסיעה בתחבורה ציבורית, עבור בכרטיסים לקולנוע ולתיאטרון, דרך האגרה ומיסי הארנונה ועד להנחות ברשתות השיווק - לא בכולן ולא באופן גורף.

ההנחה נקבעת בהתאם למדיניות שקובעת הרשת, מדיניות אשר לעתים מתמיהה לנוכח אפליה בהתאם לאזור המגורים: במגה מדובר בהנחה של 4% על הקנייה, בכל סכום (עד 2,500 שקל בחודש) ובכל סניפי מגה בעיר ברחבי הארץ, ואילו בשופרסל מדובר בהנחה של 5% המוענקת בקנייה מ-50 שקל ורק בסניפים מסוימים. בטיב טעם מקבלים תושבי דיור מוגן מסוימים כרטיס מועדון חינם בהתאם לקרבה לסניפים, ובחלק מהרשתות אין כלל הטבות לאוכלוסייה זו, כך למשל בחנויות קו-אופ ישראל, במחסני כמעט חינם או בעדן טבע מרקט.

במגה ובשופרסל, כדי לקבל את ההטבות על הגמלאים להצטרף למועדון הלקוחות (החינמי או כרטיס האשראי).

לא ברור מדוע חלקן מעניקות הנחות רק בסניפים מסוימים: בשופרסל מוענקות הנחות בסניפים הממוקמים בחיפה ובתל-אביב בלבד. נציגת השירות במוקד הטלפוני הסבירה כי "ככה נקבע ברשת", תגובה רשמית הרשת סירבה להעביר.

בטיב טעם הוסבר כי מדובר בפעילות מקומית של הסניף.

מגה
 מגה