הסמארטפון נפל לאסלה? כך תימנעו מביקור במעבדת תיקונים

סמארטפון שנפל לאסלה או טאבלט שנשרט: האסונות האלקטרוניים האלה אמורים להיות נחלת העבר, בעזרת הפיתוחים החדשים של יצרניות הטכנולוגיה

הסמארטפון הוא אחד המכשירים הכי אישיים שיש לנו. זה נשמע משונה לדבר כך על מכשיר טכנולוגי העשוי מברזל ומפלסטיק, אבל אנחנו לוקחים אותו איתנו לכל מקום - אם זה למיטה או אפילו לשירותים.

הרצון להיות מחוברים כל הזמן יכול להיות בעייתי כאשר הטלפון נופל לאסלה, על הרצפה, מתמלא בחול, או נפגע מכוס מים שנשפכה עליו בטעות. במקרים אלו, מבינים המכורים למכשיר, כי הגאדג'ט שיכול לעשות כמעט הכול, לא יודע להתמודד עם נזקים יומיומיים.

יצרניות הטכנולוגיה הבינו כי בעוד שהצרכנים אוהבים לשדרג את הסמארטפון, הלפטופ או המצלמה שלהם, הם פחות אוהבים להחליף אותם בגלל נזקים. וזה עוד לפני שדיברנו על העובדה כי ביקור במרכזי שירות הוא תענוג יקר ושורף זמן, שעדיף לדחות אותו - כמו טיפול תקופתי ברכב.

אז איך מתמודדות יצרניות המכשירים עם האתגר? אחת היצרניות שלקחו את המיגון כמקדם שיווקי, היא מוטורולה מוביליטי - שהעסקה לרכישתה על-ידי גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולר - אושרה אתמול.

החברה השיקה בישראל לפני כשנה את דגם ה-Defy, המציע עמידות לרוב האתגרים שמשתמש חסר קואורדינציה יכול להעמיד בהם את הטלפון הנייד שלו. ה-Defy אמור לעבוד גם אם יטבע בבריכה בעומק של מטר בודד עד לרבע שעה, או אם ייפול לתוך ארגז חול. הוא אף אמור לשרוד נפילה מגובה של כ-2 מטרים.

בנוסף, המכשיר אמור לשרוד שריטות מחפצים חדים שיתקלו במסך שלו בזמן השימוש. באחרונה השיקה מוטורולה את דגם ה-Defy Plus, המציע שיפור במהירות המעבד שלו.

תופסים גלים

מוטורולה הבינה שמה שחשוב למשתמשים הוא עמידות המכשיר, והיא עסוקה בקידום הנושא. אבל לא רק יצרנית הטלפונים האמריקנית, גם פוג'יטסו מעוניינת שהמשתמשים שלה יוכלו להמשיך לעבוד עם הטאבלט שלהם, כאשר הם מתקלחים או משתזפים על מזרון ים בבריכה.

החברה הציגה לפני מספר חודשים את הטאבלט Arrows Tab F-01D, מבוסס מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד. הטאבלט מסוגל לעבוד גם בעומק של מטר אחד מתחת למים במשך חצי שעה - מה שמאפשר להשתמש בטאבלט באזור המטבח או לקחת אותו לים, בלי לפחד שמעט מים יהרסו אותו.

עוד חברה שחושבת כיצד להגן על מוצריה מפני נזקים היא פנסוניק, שהציגה בתערוכת CES שנערכה בחודש שעבר בלאס וגאס טאבלט מוקשח, השייך לסדרת מוצרי ה-Toughbook שלה. סדרה זו כוללת מחשבים ניידים עמידים לזעזועים, לחול ולמים.

Toughpad A1 פועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, והוא כולל מסך בגודל 10 אינץ' בגוון מאט. עוד כולל הטאבלט מעבד כפול-ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, מצלמה אחורית ברזולוציה של 5 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל. הטאבלט החדש יודע לעמוד בנזקי מים, חול, נפילות וחום.

זכוכית גורילה

רוב חברות הטלפונים מכניסות היום לחלק מהדגמים שלהם טכנולוגיית זכוכית בשם Gorilla Glass של חברת קורנינג . יצרניות כמו נוקיה, LG, HTC, סמסונג ומוטורולה שדרגו מכשירים נבחרים שלהם בזכוכית, שאמורה להיות עמידה לשריטות ונפילות.

גם המשתמשים בטאבלטים של סמסונג, אייסר, לנובו ואסוס, יכולים לפחד פחות מחפצים חדים. סוני אפילו הגדילה לעשות, והוסיפה את מסך הזכוכית הזה לחלק ממסכי הטלוויזיה שלה. באפל משתמשים בטכנולוגיה אחרת שאמורה להגן על המסך של המכשירים הניידים שלה מפני נזקים.

קורנינג הציגה ב-CES את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה - שכבת זכוכית דקה יותר ב-20% מהדגמים הקודמים, המאפשרת ליצרניות להפוך את הטלפונים לדקים יותר וגם לאפשר תמונה בהירה יותר. השילוב של קורנינג עם הטלפונים, שרק הופכים כל הזמן לדקים יותר, ינסה להפוך אותם גם לעמידים יותר.

סמארטפון גמיש

עמידות של מכשירים לנזקים שונים הנוצרים על-ידי המשתמשים, כמו לשים את הסמארטפון בכיס האחורי של המכנסיים ואז לשבת עליו על משטח חד, הוא תסריט שגם חברת נוקיה החליטה לקחת ברצינות.

בכנס נוקיה וורלד שנערך בסוף 2011, יצרנית הטלפונים הפינית הציגה את החזון שלה בתחום הסמארטפונים לעתיד הקרוב-רחוק. אחד המכשירים, Kinetic, כולל מסך גמיש, המאפשר לקפל אותו בצדדים ומספק עמידות גבוהה יותר מפני נזקים.

עוד בעיה קשה שאיתה מתמודדות היצרניות השונות היא קורוזיה, ומספר סטארט-אפים מנסים לתת פתרונות.

חברת Liquipel, למשל, פיתחה ציפוי דק המסוגל להגן על כל סמארטפון מפני נזקי מים. הלקוחות אמורים לשלוח את הטלפון שלהם למשרדי החברה בדואר ואז מכניסים למכשיר חומר מיוחד שמגן עליו. אם מסתמכים על ההדגמות של ליקוויפל, יש לחברה פתרון מוצלח, שאמור להסיר את החשש מפני מים. העלות של השירות היא 220 שקל (59 דולר) לציפוי של סמארטפון בודד. כעת, החברה צריכה לנסות למכור את הטכנולוגיה ליצרניות הטלפונים, שישלבו את הפתרון בכל מכשיר חדש, כמו שהן דואגות להכניס לערכות הסמארטפונים שהן מוכרות נרתיק ומדבקת הגנה למסך, ללא עלות נפרדת למשתמש.

בחברת HZO פיתחו מוצר דומה לזה של ליקוויפל, המצפה את המכשיר בשכבת הגנה החודרת גם לתוך הגאדג'ט, בשביל להגן עליו מפני נזקי המים. גם כאן, מדובר בכיסוי, שאותו המשתמש לא אמור להרגיש - בניגוד למדבקות ההגנה על המסך, שבדרך-כלל מחשיכות את הצג ופוגעות בנוחות המגע. ב-HZO לא מוכרים את ההגנה הזו למשתמשים, אלא מנסים לשווק אותה ליצרניות, כאשר הצרכן לא אמור לשאת בעלות של התוספת.

ואם כל זה לא עובד, תמיד יש את תרופת הסבתא: אחסון של המכשיר שניזוק בשקית עם הרבה אורז לספיגת הלחות. תתפלאו אבל בחלק מהמכשירים זה גם עובד.

תקלות
 תקלות