אפי מחפש נס

מה צריכה לעשות ראשל"צ כדי לא לחטוף תבוסה בגמר גביע המדינה (הערב, 20:45) ממכבי ת"א? בעיקר להתפלל שלארבעת הזרים הנפלאים שלה יישאר אוויר בריאות

1. כדי שמכבי ת"א תפסיד הערב (ה') למכבי ראשל"צ את גביע המדינה (20:45, ערוץ 1), אלוהי הכדורסל יצטרך לחולל נס. בסטייל של נס ז'לגיריס, רק שלהבדיל מהמשחק ההוא, שם הספיקו לו שניות בודדות - הפעם יצטרך אלוהים לעבוד משחק שלם.

העליונות של הצהובים בכל עמדה על הפרקט, כמו גם על הספסל, אמורה להכריע את המשחק ללא תנאי. כדי שזה לא ייגמר בתבוסה מחפירה, ראשל"צ צריכה להתפלל שמכבי תשחק רע מאוד, ובמקביל היא חייבת לתת משחק מושלם. לא 30 דקות מצוינות כמו בחצי הגמר נגד מ.כ הבקעה, ואפילו לא 39 דקות נהדרות, כמו שהיו לה בהפסד הליגה למכבי בדצמבר, שבו הובילה עד דקת המשחק האחרונה. הפעם אפי בירנבוים חייב שהכל יתחבר לחניכים שלו במשך 40 דקות.

2. הסגל של ראשל"צ מצומצם, והשמיכה הקצרה יוצרת לאפי תלות מוחלטת בארבעת הזרים שלו - שמייצרים ממוצע של 65 נקודות מתוך ה-80 שקולעת הקבוצה. זו הסיבה שהנתון הסטטיסטי המשמעותי ביותר בערב חצאי הגמר ביום שני, היה 36 הדקות בממוצע שבילו על המגרש כל אחד מארבעת הזרים. בירנבוים ניסה לתת להם מנוחה, אבל שחקני הבקעה טרפו לו את הקלפים כששמרו על המשחק צמוד. התוצאות של העומס הגדול הזה כנראה יבואו לידי ביטוי בגמר הגביע.

כדאי לשים לב בראשל"צ, בהנחה שיישאר להם אוויר בריאות, לשניים מהזרים היותר טובים שמשחקים השנה בארץ: ג'ו קרופורד ודרווין קיטצ'ן.קרופורד הוא אתלט מצוין ושחקן אחד על אחד שלא נופל מקית לנגפורד. קיטצ'ן הוא רכז גבוה ורב-גוני, שחוץ מלמכור פופקורן יכול לעשות הכל על המגרש. הוא נמצא כרגע במקום השלישי (!) בטבלת מלכי הריבאונדרים של הליגה, הישג שרק מתעצם כשמבחינים שהוא למעשה הגארד היחיד שבכלל שנמצא בין 20 המובילים בדירוג.

3. איך היתה נראית העונה של מכבי במידה והמטרד שנקרא ליגה אדריאטית היה מחוץ ללו"ז? דוגמא מצוינת לכך אפשר היה לקבל בחצי הגמר מול חולון ביום שני, שהתקיים לאחר דחיית ההתמודדות באדריאטית מול בודצ'נוסט. אפילו דייויד בלאט הודה שהמנוחה "עזרה לנו", והוא יודע על מה הוא מדבר: קחו למשל את ההצגה של דווין סמית'. מול חולון, ראינו סמית' חודר, וסמית' תוקף את הסל כמו שלא ראינו את הסמול פורוורד אף פעם בישראל: זרק שמונה פעמים לשתי נקודות, הפעם השנייה בלבד ב-49 המשחקים הרשמיים שקיימה מכבי העונה שבה הוא זורק יותר משבע זריקות לשתיים (ביורוליג ובאדריאטית הוא טרם זרק יותר מחמש פעמים למשחק לשתיים).

לבלאט היה קצת יותר זמן לאחרונה להעביר אימונים. וכשזה המצב, שמעון מזרחי יכול להיות רגוע ולפנות עוד מקום בארון, לגביע ה-39 במספר של מכבי.