דירקטוריון ערוץ 10 דורש לבצע קיצוץ רוחבי בשכר

זאת לקראת כניסת המשקיע המיועד, יריב אלבז ■ הקיצוץ צפוי לעמוד על עד 15% ולכלול גם את הטאלנטים בערוץ ■ במקביל ייערך קיצוץ נוסף גם בחברת חדשות 2

דירקטוריון ערוץ 10 הורה להנהלת הערוץ להיערך לקראת קיצוץ רוחבי של עד 15% במשכורות עובדי הערוץ. ל"גלובס" נודע כי הקיצוץ צפוי להקיף את כלל העובדים מזוטר עד בכיר, ובכלל זה גם מה שמכונה "טאלנטים" בערוץ.

על-פי ההערכה, הסיבה להוראה של הדירקטוריון, בראשותו של יוסי מימן, היא ההיערכות לקראת כניסה של משקיע או משקיעים נוספים לערוץ.

מדובר בניסיון להראות למשקיע, שצפוי להיות איש העסקים הצרפתי יריב אלבז, נכונות של הערוץ להידוק חגורה נוסף ולהתייעלות כלכלית. ככל הנראה, נושא גובה המשכורות בערוץ עלה בדיונים מול אלבז.

הגזירה הנוספת על עובדי הערוץ, מגיעה לאחר גל קיצוצים נרחב בחודשים האחרונים, במהלכו פוטרו כ-30 עובדים. באחרונה גם עוכבו משכורות לעובדים בכירים ותשלומים לספקים, מה שהראה על קשיי הנזילות של הערוץ. כמו כן, לפני כשנתיים כבר חל קיצוץ רוחבי למשכורות העובדים של בין 7%-15% - קיצוץ שמעולם לא הוחזר לעובדים.

בתוך כך, נמשכים המגעים מול אלבז, וההסכם מולו מתקרב לחתימה על ראשי פרקים, לקראת הליך של בדיקת נאותות שאם ייחתם, יימשך בין שבועיים לשלושה.

בתוך כך נודע כי בחברת חדשות ערוץ 2 זימנו את עובדי החברה למפגש נוסף, בו צפויים להודיע על גל נוסף של קיצוצים. זאת לאחר שכבר הוחלט על קיצוץ במשכורות העובדים של בין 10%-15%.

למרות ההבדל במצבן של שתי החברות ניתן למצוא מכנה משותף במשבר בו שתיהן מצויות. לאחר רבעון קשה בסוף השנה שעברה, עדיין לא נראים ניצני ההתאוששות בשוק הפרסום, וגם הרבעון הנוכחי נראה כמשברי - בדומה למצב בדרך-כלל בשוק בראשית כל שנה.

עם זאת, בערוץ 10, המשבר החריף, בשל הפסקת הזרמת הכסף של הבעלים וחוב הערוץ למדינה, אותו מתקשה הערוץ להחזיר.

מערוץ 10 נמסר: "אכן נצטרך להמשיך ולהתייעל, אך הדברים אינם מדויקים, ולא יהיה קיצוץ רוחבי בשכר כלל העובדים. גם הקיצוץ הקודם שהתבצע בשכר העובדים היה מדורג ופרוגרסיבי".

בחברת חדשות ערוץ 2 לא הגיבו לדברים.