מרק חוטפת טבע מרוויחה: ה-FDA שיגר מכתב אזהרה למרק

מכתב האזהרה מתייחס בין היתר לתהליכי הייצור של תרופת ה- REBIF - התרופה המתחרה של הקופקסון, אותה מייצרת ענקית התרופות הגרמנית

מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), שיגר מכתב אזהרה אמש (ג') לענקית התרופות הגרמנית, מרק - אחת ממתחרותיה הגדולות של טבע, לפיו ממצאי חקירה שניהל מנהל התרופות העלה ממצאים חמורים הנוגעים בין היתר לתהיליכי הייצור של תרופת REBIF, התרופה המתחרה של הקופקסון.

מכתב האזהרה שנשלח לחברה, התייחס לטענות החמורות שהעלו משתמשי התרופה בין השנים 2009- ל-2011, לפיהן הם סבלו מתופעות לוואי חמורות והחברה לא בדקה אם קיימים בה פגמים מהותיים שעלולים לסכן את החולים.

בנוסף, המכתב התייחס גם לביקורת שערכו פקחים של ה-FDA במפעלי החברה, ומצאו כשלים חמורים בתהליך הייצור של התרופה וכן במכשור שבו השתמשו העובדים.

נזכיר כי אנליסטים רבים טענו בשנה האחרונה כי תרופת הקופקסון, הנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של ענקית התרופות הגנריות טבע, מאויימת על ידי חברות המייצרות תרופות המקבילות לקופקסון כמו למשל תרופת ה-REBIF שמפתחת מרק. לכן, נשאלת השאלה האם ייצור התרופה המתחרה של מרק ייפגע והאם טבע תרוויח ממהלך שכזה.